חשש: מאות מורים בחינוך הדתי יפוטרו בעקבות עיכוב בהשלמת תקצוב המוסדות

לפני מספר חודשים יזמו חברי הבית היהודי מהלך של הפחתת תשלומי ההורים במוסדות החינוך הדתיים לאומיים תוך הבטחת השלמת התקציב. בעקבות עיכוב ההשלמה חשש מפיטורים נרחבים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/04/14 17:00 כב בניסן התשעד

חשש: מאות מורים בחינוך הדתי יפוטרו בעקבות עיכוב בהשלמת תקצוב המוסדות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

חשש כי מאות ר"מים, מחנכים ומורים יפוטרו בעקבות עיכוב בהשלמת תקצוב המוסדות הדתיים על ידי הבית היהודי, כך טוענים ראשי המוסדות אשר יקיימו כנס חירום מחר (ד') רגע לפני משבר חמור בישיבות ובאולפנות.

כזכור, לפני מספר חודשים יזמו אנשי מפלגת הבית היהודי מהלך של הפחתת תשלומי ההורים במוסדות החינוך הדתיים לאומיים, תוך הבטחה להשלמת התקציב שיגרע, ההכרחי לתפקודם של המוסדות.

על פי טענות ראשי המוסדות, ההורים אכן שלמו פחות אך עד עתה לא ניתנה השלמת התקצוב שהובטחה, זאת על אף הבטחות הבית היהודי, והמהלך פגע קשות במוסדות החינוך הדתיים.

בימים אלה נערכים במוסדות לפתיחת שנת הלימודים הבאה ולתקצוב החסר עלולות להיות משמעויות דרמטיות, עד כדי פיטורי מאות מורים וביניהם ר"מים ומחנכים רבים.

ראשי המוסדות מציינים בנוסף את הפגיעה בתקציבי התגבור למדעי היהדות ובשעות לימוד רבות במערכת הלימודים המקובלת בישיבות ובאולפנות כולל לימודי תורה.

מטה מאבק מיוחד של מוסדות החינוך הדתי לאומי הוקם לצורך מניעת הקיצוצים ובו שותפים מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמי"ת, נעם -צביה, אור תורה סטון, אמונה, חורב, מפעלות הציונות הדתית ופורום מוסדות לא מרושתים. גורמים במערכת מעריכים שהפגיעה במוסדות עומדת על עשרות מיליוני שקלים בשנה.

בכנס החירום תעלה גם סוגיית התוכנית החדשה של משרד החינוך בשינוי מבחני הבגרות הפוגעת קשה מאוד במעמד הראוי שקיבלו לאורך השנים לימודי הקודש (תלמוד/ תורה שבע"פ ותנ"ך).