הרב ביגון יספר לכם סיפורים

בערוץ "מאיר לילדים" באינטרנט תעלה החודש סדרת ילדים חדשה, בכיכובו של הרב דב ביגון. הוא מסביר כי התוכנית היא אלטרנטיבה לתכנים שליליים המוצעים כיום לילדים

חדשות כיפה אורי פולק 13/04/11 00:00 ט בניסן התשעא

הרב ביגון יספר לכם סיפורים
יחצ, צילום: יחצ

בערוץ "מאיר לילדים" תעלה החודש תוכנית חדשה לילדי הגיל הרך, בהנחייתו של ראש מכון מאיר, הרב דב ביגון. מדי שבוע יספר הרב סיפורים לפני השינה, במסגרת התוכנית "לילה טוב עם סבא דב", הנמצאת בשלבי פיילוט וצפויה לעלות לאתר בחודש הבא.

הרב ביגון מסביר כי התוכנית החדשה מבוססת על ההנחה שלו כי החינוך לא מתחיל ונגמר בכותלי בית ספר אלא עיקרו נמצא בבית. "היום לצערנו הרב, ילדים רבים נחשפים לפני שהולכים לישון לכל מיני סרטים או משחקים אלימים עם מראות שליליות. אין ספק כי הדבר משפיע על הילדים ועל הנוער ומלווה אותם אל תוך הלילה", מסביר הרב ביגון.


צריך לתת לילדים אלטרנטיבה בריאה וחיובית (צילום: יחצ)


התוכנית החדשה של הרב ביגון תציב אלטרנטיבה חינוכית-דתית לתוכניות הילדים המוצעות כיום בטלוויזיה - וגם באינטרנט. ב"מכון מאיר" מציינים כי התכנית תחשוף את הילדים לסיפורי ואגדות חז"ל ולרוגע ושלווה שמאפיין את הרב דב ביגון. בדמות הילד מופיעה בובה בשם שלתיאל אשר מרבה לשאול שאלות אל הרב.

"כאשר אוסרים על הילדים לגלוש באינטרנט, האיסור גורם להם לחפש דרכים להגיע למקומות אלו בכוחות עצמם ואף להיחשף לאתרים לא צנועים ולא חינוכיים. צריך לתת להם אלטרנטיבה בריאה וחיובית", מסביר הרב ביגון את ההחלטה לשתף פעולה עם האינטרנט, ולא להחרים אותו, כפי שמקובל בחוגים אחרים.

מבחינתו של הרב ביגון, התוכנית מהווה מענה להורים רבים המעוניינים בתוכן איכותי וכשר עבור ילדיהם, במיוחד לקראת חג הפסח. במסגרת זו, השיק הערוץ אתר חדש גם בשפה האנגלית, שם תעלה סדרה מיוחדת נוספת לקראת חופשת הפסח.