המדריך למדריך הלחוץ: איך להדריך, להיבחן ולהישאר בחיים

לאכול, ללמוד, להדריך: תקופת הבגרויות מתקרבת בצעדי ענק ומביאה עמה את הסיוט של כל מדריך ומדריכה- איך עוברים אותה בחתיכה אחת? טיפים, ורעיונות שיסייעו לכם לעבור את תקופת הבחינות בהצלחה

חדשות כיפה מחלקת הדרכה תנועת הנוער ´אריאל​​´ 31/03/14 14:58 כט באדר ב'

המדריך למדריך הלחוץ: איך להדריך, להיבחן ולהישאר בחיים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

כשריחות הניקיון עולים באוויר, בני הנוער כבר מריחים מרחוק את בגרויות הקיץ שמאיימות להפר את שגרת חייהם. אלו מהם שמדריכים בתנועות הנוער נכנסים לכוננות מיוחדת: אם במהלך שנת הלימודים הם מצליחים להחזיק את הראש מעל המים ולאזן בין הלימודים להדרכה, בתקופת הבחינות זאת נראית משימה בלתי אפשרית. הלימודים תובעניים, והמחויבות כלפי הסניף בעינה עומדת. עושים סדר בבלאגן. קחו מחשבון, חולצת תנועה וכרית וצאו לדרך:

  • קודם כל:הקפידו לאכול, ללמוד, לישון ולהתפלל. אחר כך,זכרו שאתם מדריכים - יש לכם חניכים, צוות, וקומונרית. הם סומכים עליכם, אבל הם גם פה בשבילכם.
  • שתפו את החניכים בבאסה, בכיף או בהוואי הבגרויות. הם משתוקקים לשמוע סיפורים מצחיקים של גדולים. הסבירו להם מה זה, ולמה זה כל-כך מטריד אתכם. הכינו אותם מראש למה שהולך להיות בתקופה הקרובה, זה יעזור לשני הצדדים.
  • הלימודים והבגרויות לא חייבים להתנגש. עם קצת יצירתיות, תוכלו לרתום את העשייה הסניפית שלכם לטובת המידה, ולהפך. דרך אחת לעשות זאת היא לקשור ביניהם, ולהעביר פעולות בנושאים שאתם נבחנים עליהם. בין אם זו בגרות בכימיה, בלשון או בהתעמלות, יש מגוון של משחקים ומתודות שאפשר לקשור באמצעותם בין החומר לפעולה.
  • סוד נוסף להצלחה הוא תכנון זמן נכון. בגזרת הבגרויות, חלקו את החומר לחלקים קטנים והקדישו לכל אחד מהם זמן מספק. בגזרת הפעולות, השתדלו להכין אותן מראש ובצורה יעילה, כך שלא תיכנסו ללחץ ולבזבוז זמן. אם יש לכם יום פנוי, הקדישו אותו להכנת מספר פעולות וכך תפנו לעצמכם את הראש לתקופה הקרובה.
  • אפשר לבקש מזוג חניכים להכין פעולה לכל השבט, אבל יש להקפיד שלא להיכנס לאדישות בעקבות כך. הראו עניין בפעולות, התייצבו אליהן, שימו לב שיש תוכן ראוי בפעולות. הקפידו להיות מעורבים, שימו לב שלא תיעלמו מהשטח.
  • אל תחששו להיעזר: בחבריכם, באתרי אינטרנט, בחוברות הדרכה, במורים ובמחנכים. יש גם פעולות שאינן דורשות הכנה רבה מראש, אך הן עדיין איכותיות מאוד. צריך רק לפתוח את הראש.
  • קחו נשימה עמוקה, וזכרו שאין הדבר תלוי אלא בכם. בהצלחה!

המאמר נכתב על ידי צוות ההדרכה של תנועת הנוער אריאל