האם יש סיכוי לאהבה?

במשפחת זמיר מתלבטים אם לאמץ חתולה, ורועי תוהה האם גם בנישואים יכול להיות שאהבה תבוא אחר כך

חדשות כיפה רועי זמיר 27/10/09 00:00 ט בחשון התשע

האם יש סיכוי לאהבה?
malfet_-cc-by, צילום: malfet_-cc-by

אומנם תקופת הרווקות שלי חלפה כבר לפני זמן רב אבל יש עדיין לא מעט דברים ממנה שאני זוכר לרעה. אחד הדברים שעצבנו אותי בתור רווק הם אלו שתמיד היו להם את התשובות לכל השאלות וידעו בדיוק למה זה לא הולך, איך צריך להתנהג ולמה אני עדיין לא נשוי. למרות כל האמור לעיל החתולה האפורה הזכירה לי תובנה חשובה בנושא שאני מוכרח לחלוק אתכם. אני מתנצל מראש זה לא אני זו החתולה.


אבל רגע לפני שנגיע לחתולה אני רוצה לספר לכם על קרובת משפחה שלי והכלבה שלה. הקרובה הזו היא האחרונה שתוכלו לדמיין אותה מגדלת כלבה בטח לא כלבה כל כך גדולה כפי שהייתה נינה (שם בדוי) . אבל מה לעשות הילדים התעקשו לגדל כלב והיא בסוף נשברה. התנאי כמובן היה שהיא לא מתקרבת אליה וכל האחריות לגידולה מוטלת על כתפי הילדים. אך כפי שקורה במשפחות הכי טובות (כמו המשפחה שלי) בסופו של דבר הילדים היו עסוקים בדברים אחרים ועיקר הנטל של גידול הכלבה נפל על כתפיה של קרובת המשפחה שלי וראו איזה פלא לאט לאט הן הפכו להיות החברות הטובות ביותר.


ועכשיו בחזרה לחתולה. ברור שברגע שנכריע שהיא החתולה שלנו נפסיק להתייחס אליה כמטרד. אם נגיע למצב שאנחנו אכן נחליט לגדל אותה ברור שנאהב אותה בסוף. אם נמשיך להאכיל אותה היא עוד יכולה להפוך מסתם חתולה אפורה לבת משפחה .


האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לחשוב שאני אוהב ולכן אני בוחר. אני קודם כל מרגיש משהו כלפי בן הזוג ואז אני מתחייב. יש גם אפשרות הפוכה האהבה יכלה גם לצמוח מלמטה. אני מחליט שאני מעוניין לקשור קשר אני בוחר ומשקיע ופתאום אני מגלה שיש בי גם הרבה אהבה.


רב אחד פעם אמר לי בשיחה אישית איתו ש90 אחוז מהגברים היו יכולים להתחתן עם 90 אחוז מהנשים אלא שהם פשוט לא בחרו בהם ואם תשאלו במה מיוחדת בחירת ליבו של אדם מכל הנשים . התשובה נמצאת בגוף השאלה מכך שהיא בחירת ליבו. עצם העובדה שהוא בחר בה היא מה שיוצר את המצב המיוחד יש גם לא פעם מן פלא כזה שאחרי שבחרת פתאום אתה לא מבין איך היה יכול להיות אחרת , אתה פתאום מגלה שבחירת ליבך היא גם זו המיועדת לך . הבחירה שלך חשפה ויצרה את היעוד.


אין כוונתי בדברים להורות הלכה למעשה ולומר שמעכשיו אדם צריך לשאת אישה לפני שייראנה (אני גם עדיין לא חושב שהרואה חתולה מייד יאמצנה ) והלא חכמינו הורו אחרת ו90 אחוז זו אמנם הגזמה בשביל להעביר את הנקודה. אבל מה שאני בכל זאת בא לומר זה שיש משמעות גדולה לעמדת הפתיחה שלנו. עד כמה אנחנו באים בשלים ומוכנים לבחור האם אנחנו באים עם מן צפייה כזו שמייד כשאנחנו נפגשים עם הבחורה או הבחור יקרה לנו משהו ועד כמה יש לנו את הסבלנות והאנרגיות להתחייב להתאמץ ולהשקיע.


יש בעולם גם אהבה ממבט ראשון , אבל יש בעולם גם לא מעט אהבות ממבט שני שליש ואפילו עשירי , ערכם לא נמוך יותר. גם חתולה אפורה יכולה בכוח הבחירה להפוך להיות מיוחדת. יתכן ועדיין יהיו יפות ממנה אך לא תהיה יפה כמוה (כל הזכויות שמורות לאלתרמן). וכמו בפעם שעברה ועד הפעם הבאה (אם תהיה) אם נהניתם אז שלי ושלכם מיאו ... (אגב איך מבחינים בין חתולה לחתול בלי להפוך אותם?)

הפעם שעברה: חזרה לשגרה