גשם גשם- בוא

עוד דרך לסייע למשבר המים: משתתפי פסטיבל "מוריד הגשם" יתחננו לגשם

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 23/09/09 00:00 ה בתשרי התשע

גשם גשם- בוא
דורון ניסים, באדיבות רשות הטבע והגנים, צילום: דורון ניסים, באדיבות רשות הטבע והגנים

אירוע ייחודי של רשות הטבע והגנים שיתקיים בחול המועד סוכות מוקדש כל כולו למטרה אחת- תפילה לגשם. פסטיבל "מוריד הגשם" יתקיים בשישה בתי כנסת עתיקים בצפון הארץ כאשר הנושא המרכזי שינחה את הפסטיבל יהיה מים וגשם בחיבור לשמחת בית השואבה, ועל רקע משבר המים החמור הפוקד את ישראל.

בפסטיבל שיערך ביום א של חול המועד (4.10.09) יקבל "חוני המעגל" את הקהל ויעמיק את ההסבר על בתי הכנסת העתיקים, והתפילה לגשם. לאחר מכן תיערך בבתי הכנסת העתיקים שבגנים הלאומיים תפילת מנחה חגיגית.

במרכז הפסטיבל עומדת תפילה המונית שתתקיים בו זמנית בכל בתי הכנסת העתיקים. התפילה שנכתבה במיוחד לאירוע על ידי הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת סובבת סביב הבקשה לחורף גשום במיוחד, זאת לאור משבר המים החמור בו נמצאת מדינת ישראל. בתום התפילה יערכו הופעות לציבור הרחב.


משיב הרוח ומוריד הגשם (צילום: יחצ)


בגן לאומי "ציפורי" יופיע שלמה גרוניך עם "מסע אל המקורות"- מוסיקה חדשה לפסוקים מהמקרא.

בגן לאומי "בית אלפא" תתקיים תפילה מיוחדת עם הרכב "שירת הלווים" של משפחת ליטקה מאלעזר במופע שירי נשמה וניגונים יהודיים. לאחר התפילה יתכנסו המבקרים למעגלי לימוד ושיחה על גשם ותפילה שיונחו ע"י צוות "שערים" בית מדרש ישראלי של ישיבת מעלה גלבוע. ולסיום יהויכין פרידלנדר (שחקן תיאטרון החאן) יספר סיפורי חסידים מאת עגנון ושלום עליכם. בגן לאומי ברעם תופיע התזמורת האנדלוסית של מעלות תרשיחא, ובכורזים יופיע הזמר קובי אוז עם להקת "בין השמשות".מופעים נוספים יתקיימו בגן לאומי בית שערים וחמת טבריה.


"הרעיון הגיע מכך שבשנים האחרונות לא יורד גשם ומתוך ההבנה שתפילה היא דרך חשובה לתרום לבעיה". מספר הרב שמואל אליהו, רבה של צפת שחיבר את התפילה המיוחדת שתיקרא בפסטיבל. "כל בן אדם מדבר מליבו וכותב את מה שהוא חושב ולכן היה חשוב שתהיה תפילה חדשה שתבטא את המקום והשעה שאתה נמצא בו. התפילה מדברת על הבצורת הנוכחית ומנוסחת בשפה עכשווית, כל אדם יכול לומר אותה מהלב. אני בא לפסטיבל כדי לתת את התחושה שהתפילה של כל אדם ואדם היא חשובה, כדי שאף אחד לא יבוז לעצמו ויבין שלא משנה אם הוא דתי או חילוני, צעיר או מבוגר, גבר או אישה- התפילה שלו משמעותית ושכולם ידעו להאמין בכוחה של התפילה שלהם".