אל תתנו להם מוסר

מכון פוע"ה מקיים ערב מיוחד לשדכנים ושדכניות במטרה לפתור את בעיית הרווקות המאוחרת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/07 00:00 ה בשבט התשסז

בעיית הרווקות המבוגרת הפכה להיות בעיה לאומית כמעט בכל המגזרים בעם ישראל. הורים לרווקים מבוגרים עומדים חסרי אונים בפני התופעה והם נבוכים "מה לעשות?". גם אם ההורים מחליטים "להשקיע" הם נתקלים פעמים רבות בהתנגדות קשה של הבן / הבת.

מכון פוע"ה לקח על עצמו לארגן ימי עיון בנושאי משפחה, רפואה והלכה ומארגן ערב עיון מיוחד להורים בנושא זה תחת השם: למה זה לא הולך?

במסגרת פעילותם הרבנית צברו רבני המכון ניסיון רב בשיחות עם רווקים מבוגרים ובני משפחתם ומתוך כך בנינו את קווי ההדרכה לערב העיון. מן הנסיון שנצבר המהלך השנים למדו משיבי המכון, שגם אם אדם עשה שגיאות רבות ובעקבות כך לא זכה לילדים - אין לתת לו מוסר בשעותיו הקשות אלא להפנות את מבטו קדימה ומנסים לעזור לו מכאן והלאה. את המוסר עליו לתת לעצמו.

כך נכונים הדברים אף לגבי הרווקים והרווקות המבוגרים. במקום לתת להם מוסר יש "להיכנס לנעליהם" ולנסות לעזור להם מכאן ולהבא.

לדברי הרב מנחם בורשטיין, ראש המכון ומייסדו, בעיית הרווקות המבוגרת ואחוזי הגירושין ההולכים וגדלים הם שתי בעיות מרכזיות הפוגעות קשות במבנה המשפחה היהודית, אשר ממילא כבר קיבלה מכה חזקה בחדירת תפיסות עולם מערביות לחייה.

עוד הוסיף הרב בנושא והדגיש כי "חשוב מאוד לעסוק בשידוכים ולהציע הצעות שידוכים. אבל זה לא מספיק. פעמים רבות, יש ללוות את הזוג ולכוונו עד לקבלת ההחלטה, וכן לכוון זוגות שיש להם בעיות בריאותיות ונפשיות כיצד ליידע את בן הזוג וכיצד להתייחס להשלכות של הבעיה בחיי הנישואין. במקביל, יש לשלב במערכת החינוכית הקיימת נושאים אלו".

במכון פוע"ה מדגישים שרק מכון המשלב רבנים ואנשי מקצוע, ומתפרס על כל הנקודות יוכל להתקרב לפתרון הבעיה בצורה משמעותית.

בכנס שהתקיים היום (רביעי) השתתפו בין היתר - הרב מנחם בורשטין, הרב יהושע שפירא- ראש ישיבת ר"ג והרב אלישע וישלצקי. ערב העיון יועד להורים שילדיהם מתייעצים עמם על המשך הדרך וכן להורים שילדיהם החליטו לנטרל אותם מכל הנושא, וגם לשדכנים ושדכניות העוסקים בנושא.

העלאת המודעות ועיסוק רציני בנושא יגרמו, לדעת מכון פוע"ה ומארגני הכנס, למציאת פתרונות ראויים, והגברת הסיכוי להקטנת מימדי הבעיה בצורה משמעותית.