"אותיות" נמכר ל"מקור ראשון"

עיתון הילדים הדתי-לאומי אשר הוקם לפני כ-23 שנים, צפוי להשתלב כמוסף למנויי "מקור ראשון". במקביל, עורכת "אותיות" פורשת מתפקידה

חדשות כיפה אורי פולק 22/11/10 00:00 טו בכסלו התשעא

"אותיות" נמכר ל"מקור ראשון"
מתוך שער הגליון הראשון, צילום: מתוך שער הגליון הראשון

עיתון הילדים הדתי-לאומי "אותיות" נמכר לקבוצת "מקור ראשון" - כך נודע לכיפה. ב"מקור ראשון" מתכוונים לשלב את "אותיות" במסגרת שדרוג מוספיו של העיתון, ככל הנראה במקום העיתון "מקור לילדים" המשווק כיום למנויים.

"אותיות" הוקם לפני כ-23 שנים על ידי העיתונאי דאז והיום חבר הכנסת, אורי אורבך. אורבך היה גם לעורכו הראשון של העיתון, שבתחילה יצא לאור אחת לשבוע ובשנים האחרונות אחת לשבועיים. במרוצת השנים עסק "אותיות" במגוון רחב של נושאים כידיעת הארץ, יהדות ומסורת, טבע, מדע, אמנות ואקטואליה.

בין דפיו של העיתון עברו במרוצת השנים שורה ארוכה של כותבים מוכרים, החל מחיותה דויטש ואבי סגל ועד זהבה קור ודורית אורגד. את עמודיו איירו אורי פינק ושי צרקה ועוד מאיירים נוספים מהציבור הדתי לאומי והחילוני כאחד. כיום כותבים ב"אותיות", בין היתר: שלומית כהן-אסיף, תמר הירדני, אורית רז, גקי ירחי, מושיק גולסט, רינת גלבוע, דנה נחום וכותבים אורחים נוספים.


שער הגליון הראשון של אותיות. נמכר


בתוך כך, לירון נגלר-כהן, עורכת העיתונים "אותיות" ו"סוכריות" בעשור האחרון, פורשת מהעיתון וצפויה להיכנס בקרוב לתפקידה כסגנית עורך ערוץ היהדות של YNET, יואב פרידמן, אשר נכנס לתפקידו אך לאחרונה.

נגלר-כהן החלה את דרכה כעיתונאית בעיתון "הצופה" שם ערכה תחקירים ומאוחר יותר את המוסף הפוליטי והמדור הסאטירי. בהמשך עבדה תקופה מסויימת גם ברדיו "קול חי" אך התמקדה בהמשך ב"אותיות" ובעריכת ספרים. היא בוגרת "בר אילן" ואם לחמישה ילדים המתגוררת בגבעת שמואל.

""אותיות" היה הבייבי שלי והבית שלי, השקעתי בו את כל כוחותיי במשך העשור האחרון - ועשיתי זאת מתוך שמחה רבה", מציינת נגלר-כהן בשיחה עם כיפה. "לאחר תקופה כל-כך ארוכה של עריכה מסוג אחד, מצאתי לנכון לנסות ולקחת על עצמי תפקיד אחר. אני מאחלת הצלחה לעיתון בהמשך דרכו", היא מוסיפה.

"אני בטוח ש"אותיות" ימשיך להיות עיתון מצויין גם בבית החדש", אומר לכיפה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך, שהיה למייסדו ועורכו הראשון של "אותיות".

"אני שמח שהתפוצה שלו תגדל והוא יהפוך לשבועון כפי שהוא היה בזמן שאני ערכתי אותו. "אותיות" הוא חלק מנוף הילדות של רבים וטובים ואני מקווה שהוא יטופל ביד אוהבת", מוסיף ח"כ אורבך.


ב"מקור ראשון" אישרו את הפרטים.