כנפיים של קרמבו לא תיסגר

שר החינוך בנט הודיע כי סיכם עם שרי הרווחה והאוצר על העברת תקציב גבוה לשילוב ילדי חינוך מיוחד בחינוך הבלתי פורמלי. דבר שיאפשר את המשך פעולת העמותה, שסבלה מבעיות של חוסר תקציב מהמדינה מסיבות ביורוקרטיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/18 09:55 יב בטבת התשעט

כנפיים של קרמבו לא תיסגר
לוגו העמותה, צילום: ללא

'כנפיים של קרמבו' לא תיסגר? שר החינוך נפתלי בנט הודיע הבוקר כי סיכם עם שר הרווחה חיים כץ, ועם שר האוצר כחלון, על תכנית תלת שנתית לעידוד שילוב ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים בחינוך הבלתי פורמלי. ההחלטה צפויה לפתור את המשבר בעמותה 'כנפיים של קרמבו' - שהייתה בסכנת סגירה בשל סיבות ביורוקרטיות, שמנעו העברת כספים מהמדינה לעמותה.

בנט כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כנפיים של קרמבו תמשיך! יחד עם השרים חיים כץ ומשה כחלון ובעזרת ח״כ מירב בן ארי וראש המטה שלי, טל גן צבי, אנחנו מביאים לממשלה ביום ראשון הקרוב החלטה שתאפשר לתנועה הקסומה הזו להמשיך. 
אלפי בני הנוער האידיאליסטים בכנפיים של קרמבו מחברים ילדים עם צרכים מיוחדים והופכים את ישראל למדינה יפה יותר וטובה יותר". 

ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את ההצעה, שמשמעה העברת תקציב של למעלה מ-40 מיליון ש"ח, בשילוב ילדי חינוך מיוחד בחינוך הבלתי פורמלי, לשנים 2019 עד 2021.

כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער  המשלבת ילדים ונוער מהחינוך הכללי ומהחינוך המיוחד, ומספקת פעילויות לילדים מעבר למה שמציעה המדינה.

שר החינוך, נפתלי בנט מסר: "כנפיים של קרמבו היא תנועה קסומה של אהבת האדם והחברה, והיא חייבת להמשיך קדימה במלוא הכוח. עם היוודע דבר הכוונה לקצץ בפעילות העמותה המופלאה הזו, הודעתי שלא אתן לזה לקרות. הבטחנו - וקיימנו. מסגרות החינוך הבלתי פורמלי עושות עבודת קודש בשילוב והעצמת ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שהם הילדים הכי מתוקים ומרגשים בחברה הישראלית. הגדלת התקציבים ומנגנון התקצוב החדש יאפשרו להרחיב את מעגל הפעילות לעוד אלפי ילדים בישראל".

שר הרווחה חיים כץ אמר בתגובה: "הערך המוסף בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים עם בני גילם מהאוכלוסייה הכללית- עצום, הוא מגביר את תחושת השייכות של בעלי המוגבלויות ומסייע להם לחיות חיים מלאים יותר ולממש את הפוטנציאל האישי. הגדלת התקציבים, תאפשר את המשך העשייה המבורכת בכנפיים של קרמבו, ולשמחתי תסייע בביטול רשימות ההמתנה לפעילויות העמותה".

גם המשרד לשוויון חברתי התגייס להצלתה של עמותת "כנפיים של קרמבו" ויקצה 3 מיליון ₪ לשנים 2019-2020. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל: "המשרד לשוויון חברתי מוביל בשנה האחרונה מהפכה ציבורית חשובה, יצירת חברה נגישה במקום חברה מונגשת. חברה שמלכתחילה זמינה ופתוחה לכולם, ולא בדיעבד. תנועת כנפיים של קרמבו היא מהחלוצות החשובות של מהפכת הנגישות, וחובה עלינו כממשלה להתגייס להצלתה והוא אשר עשה המשרד לשוויון חברתי. גאה להיות חברה בממשלה שרואה בנגישות ובשוויון החברתי ערכי יסוד לחברה בריאה".