ההמצאות שישנו את עולם החינוך

ההאקתון החינוכי מכללה האקדמית הרצוג, הצליח להוציא מהמשתתפים יצירתיות וחדשנות, האם נזכה לראות את חלקם בבתי הספר בקרוב?

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/18 09:44 יד בסיון התשעח

ההמצאות שישנו את עולם החינוך
המשתתפים בהאקטון, צילום: יחצ

מכללת הרצוג הזמינה אנשי חינוך שלא מפחדים מטכנולוגיה לתרגם תכנים והעברה חוויתית לאמצעים טכנולוגים- או במילים אחרות, פיתוח ושימוש בכלי הוראה מתוקשבים, וזכתה להיענות גדולה.  משתתפים הוזמנו למרתון של מעל ל12 שעות שבסיומו הם התבקשו להציג פרויקט משלהם.
כדוגמא לפרוייקט הובא משחק החמ"ד שנבנה ע"י צוות לב לדעת של המכללה בשיתוף עם החמ"ד לרגל יום העצמאות ה70 למדינה, ואיפשר שילוב של המרחב הכיתתי עם הלמידה המקוונת תוך שילוב של סריקת ברקודים ולמידה תחרותית באמצעות הטלפונים החכמים.

צילום: יחצ

"הרעיון הוא לפתח למידה השמה דגש על על פיתוח יצירתיות, למידה שיתופית, פתרון בעיות והתמודדות עם דילמות, תוך כדי פיתוח כישורי לומד עצמאי מחד, ופיתוח כישורי עבודה בצוות מאידך" הסבירה רחל קרופל מרכזת תחום טכנו פדוגוגיה, ממכלת הרצוג,  יוזמת ההאקתון "העומס שמוטל על המורים בתהליכי ההוראה, לא מאפשר פיתוח יחידות הוראה מקוונות, וגם פוגע בהשקעת הזמן הנדרשת  ללמידת הכלים הטכנולוגיים. לכן, יצאנו במיזם שהתחיל היום בהאקתון  של יזמות פדגוגית טכנולוגית, שיהווה בסיס למאגר שבו יוכל המורה לבחור ולהתאים את הכלי ואת התוכן הנדרש לו לתכנון ההוראה שלו."


 
ההאקתון, שנערך בקמפוס היכל שלמה של המכללה, כלל מלבד העבודה האינטנסיבית בצוותים גם הרצאות טד שונות ופעילויות הפגה מיוחדות והמשתתפים השונים הראו במהלך היום התרגשות ויצירתיות רבה.

בסיומו של היום המותח הוכרזו הקבוצות הזוכות, שזכו בפרסים כספיים. במקום הראשון זכה הפרוייקט 'פוש לבגרות', פיתוח כלי חברתי לחזרה, שימור ושיפור לקראת בחינות הבגרות בתנ"ך, בקבוצה היו חברים אורטל ישראלי, מיכל סבג, מאיר סטרמן, אייל רדמי, משה הכהן, את הקבוצה הנחתה ציפי קלר מנהלת הספריות במכללת הרצוג. 


הקבוצה הרשימה מאוד את צוות השופטים שכלל את הרב פרופ' יהודה ברנדס - ראש המכללה, ללי אוסטרוף - מנהלת יחידת האינטרנט במכללה, יונית סדן - מנהלת פיתוח אינטרנטי ואתר התנ"ך, 
ישראל יגל ויוסי צרויה יזמי הייטק ובעלי החברה כרמל 6,000 וגם את הקהל שדירג את הפרויקט גם במקום הראשון. 
  

צילום: יחצ

במקום השני זכה הפרוייקט דעטקסט, סביבה להבנה, עיבוד והוראת טקסטים בכיתה ומחוצה, מהמילה ועד כלל הטקסט. חברי הקבוצה דני אייברס, עמנואל טביאנה, שאר ישוב מרום, אליהו פלדמן וערן רוטשטיין בהנחייתו של ד"ר אביחי קלרמן סגן הרקטור וראש החוג לחינוך במכללה שסיכם את היום "הפרוייקטים שהוצגו כאן הם דור המחר של ההוראה וכשאנחנו אומרים 'דור', אנחנו מתכוונים ממש למחר בבוקר. כמכללה עדכנית שחרטה על דגלה את החדשנות, הנושא של פיתוח כלי הוראה מתוקשבים הוא חלק מהדי.אנ.אי שלנו. שמחנו לראות כאן מוחות מבריקים ויצירתיים ואנחנו בטוחים שחלק מהפרוייקטים שהוצגו יהפכו לכלים מעשיים שהתלמידים יזכו לפגוש בכיתות"