הטרנד שכובש את מגזר החרדי: וואצאפ קולי!

מצליחים לדמיין איך היה נראה היום שלכם בלי וואצאפ? מסתבר שגם בחברה החרדית רצו לנצל את יתרונות האפליקציה, והכשירו אותה לטובת הציבור שאינו מחזיק טלפונים חכמים. כך זה עובד.

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/18 12:57 ג בטבת התשעט

הטרנד שכובש את מגזר החרדי: וואצאפ קולי!
צילום: shutterstock

השימוש במכשירי טלפון חכמים נאסר לשימוש בחברה החרדית. מה שלא מאפשר להם גישה לטכנולוגיות מתקדמות ואפליקציות. רק אחוז קטן מהם עושה שימוש במכשירים חכמים, בדרך כלל לצורכי עבודה, וכמובן תוך כדי הוספת הגבלות מורחבות. אלא שאת אפליקציית ההודעות "ווצאפ" הם מצאו דווקא מועילה והכרחית עבור כולם, והשימוש בה הפך נפוץ מאוד, בשינוי קולי וקל.

 

אז איך זה עובד?

מדובר ביוזמה של חברה פרטית, אשר מציעה לכל מי שחפץ, לייצר לעצמו קבוצה קבועה של משתתפים, אשר כל החברים בה יכולים להתקשר למוקד השארת הודעות ולהקליט מסר אחיד עבור כולם. באותו הרגע, נשלח צלצול אוטומטי לכל חברי הקבוצה (צלצול ניתוק), והמעוניינים בשמיעת ההודעה, מתקשרים למוקד הטלפוני, מזינים קוד המזוהה עם אותה קבוצה, ומאזינים להודעה. כמו כן, כל חברי הקבוצה יכולים להשאיר הודעות נוספות ולהגיב האחד לשני, וחברי הקבוצה יקבלו התראות נוספות.

אותה הגברת בשינוי אדרת

אותה הגברת בשינוי אדרתצילום: shutterstock

בנוסף, קיימת האפשרות להקמת קבוצה בפורמט של "בלוג", כלומר, רק אדם אחד יכול למסור הודעות לכולם, ולא ניתנת אפשרות תגובה, בדרך כלל עבור הודעות "חיזוק יומי" והלכות. השימוש בטכנולוגיה הפך פופולארי ויעיל מאוד בקרב הקהילות החרדיות, אשר מנצלות אותה למגוון רחב של הודעות, מפרסומי הודעות משמחות, משמחות פחות, בקשות לעזרה, קבוצות תהילים וכו'..

רבקי - בת 20 מירושלים מספרת: "זה שינוי משמעותי לקהילה ולמשפחה שלנו, במקום להתקשר באופן אישי, אפשר להעביר הודעה אחת עבור כולם. כאשר אחותי ילדה לפני כחודשיים, מיד הקלטנו הודעה עבור כל הקהילה בקבוצה הכללית. הרבה פעמים כשאמא שלי רוצה לדעת מי מגיע לשבת, היא פשוט משאירה הודעה בקבוצה של המשפחה, זה ממש שינה את הדרך שכולם מתקשרים אחד עם השני".

"זו הפכה להיות דרך התקשרות יומיומית במשפחה שלנו" , מספרת רותי קפלן מבני ברק, "וגם בקרב הקהילה כולה. בסמינר של אחותי באופן קבוע מעבירים כך הודעות. וכשרוצים לגייס ציבור לאמירת תהילים עבור מישהו, יוצאת הודעה עבור כולם. מדובר בשדרוג משמעותי עבור המגזר החרדי כולו, ועושים בזה שימוש תדיר אשר מקל על דרך ההתקשרות הטלפונית שהייתה נהוגה עד היום".