"מדובר בהומור וסאטירה": יצחק לאור עונה לעמית סגל

כתב הארץ פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו שובצו ארבע תמונות של סגל ולצדן הכיתוב "א. היטלר". סגל תבע דיבה. עכשיו לאור אומר: "מדובר באמצעי אומנותי להביע התנגדות לרעיון באמצעות הומור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 11:20 יד בסיון התשעט

"מדובר בהומור וסאטירה": יצחק לאור עונה לעמית סגל
תשובת לאור תספק את עמית סגל?, צילום: Flash90

לפני ארבעה חודשים, העיתונאי עמית סגל הגיש תביעה דיבה בסך 140 אלף שקל כנגד הפובליציסט והסופר יצחק לאור. לאור פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו שובצו ארבע תמונות של סגל ולצדן הכיתוב "מלמעלה: א. היטלר; למטה מימין לשמאל: א. היטלר, א. היטלר, א. היטלר". עכשיו טוען הפובלציסט כי מדובר ב"קריקטורה פוליטית", מעין "מם היתולי" המזכיר "עבודת אמנות אנדי-וורהולית", שנועדה למתוח ביקורת על אמירה גזענית שהשמיע סגל בשידור חי.

"מדובר באמצעי אומנותי להביע התנגדות לרעיון באמצעות הומור, בסאטירה, בתגובה פוליטית ייצרית", טוען לאור בכתב הגנה שהוגש לפני ימים אחדים לבית-משפט השלום בהרצליה. לאור, שבשנה שעברה יצא לפנסיה לאחר קריירה ארוכה ככותב ועורך בעיתון "הארץ", מפקפק בטענה שסגל נפגע מהפרסום. הוא טוען כי התביעה היא חלק ממאבק מתמשך שהפרשן הפוליטי של חדשות 12 מנהל נגד קבוצת "הארץ" ובעליה.

לאור אינו חוזר בו מתוכן הביקורת, אך מודה כי האופן שבו ניסח אותה היה בעייתי. לטענתו, אלמלא הופץ צילום המסך של הפוסט בקרב אנשי ימין – ובראשם חגי סגל, עורך "מקור ראשון" ואביו של עמית סגל – תפוצתו היתה נשארת מצומצמת ומסתכמת ב"מספר בודד של זוגות עיניים". "בכך יש לתובע ולאביו אשם תורם של מאה אחוזים. הם המפיצים למעשה של הפרסום והם שהחזיקו אותו בחיים לאחר שנמחק", נכתב בכתב ההגנה.