אשת התקשורת הדתייה עוזבת: "אני בטלטלה שאיש לא יבין"

אורית מרק אטינגר עוזבת את היישוב עותניאל לאחר שהתגוררה בו מילדותה: "שבוע הבא, לראשונה בחיי, אעזוב את עתניאל. זה יהיה הלילה הראשון בחיי שאחזור לבית שהוא לא עתניאל. אני בטלטלה שאיש לא יבין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/24 10:50 כז בתמוז התשפד

אשת התקשורת הדתייה עוזבת: "אני בטלטלה שאיש לא יבין"
אולפן טלוויזיה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אורית מרק אטינגר, אחותו של פדיה ובתו של מיכי הי"ד הפכה ממזמן לאישיות שמסמלת צמיחה מתוך השכול, היא עושה שיחות בכל רחבי הארץ, מתראיינת רבות לתקשורת ובשנה האחרונה אפילו הוציאה ספר על סיפורה האישי. אתמול (ה') הודיעה אשת התקשורת הסרוגה כי בכוונתה לעזוב את עתניאל, היישוב בו התגוררה מילדותה.

"רק מי שיודע איפה ממוקמת עתניאל מבין כמה זה לא הגיוני"

"את האמת שאני בהכחשה" פתחה מרק. "זה לא קורה לי הרבה... מי שמכיר אותי יודע שעתניאל היא חלק ממי שאני. זה הבית, וזה כל מה שהכרתי כל חיי. אני עובדת במרכז ומסתובבת בכל הארץ, רק מי שיודע איפה ממוקמת עתניאל מבין כמה זה לא הגיוני. 180,000 ק"מ בשנתיים וחצי. נסיעות משוגעות מינימום 3 שעות ביום".

"אבל אנחנו גרים בעתניאל, כי היא הבית והלב של חיינו" המשיכה. "הרבה מבני משפחתי גרים פה, הדודים ובני הדודים שלי. המון חברים וחברות. כל החיים גדלתי פה, האנשים בישוב- כל אחד ואחת אנשים נדירים. בעתניאל יש אנשים מדהימים שאני כל כך אוהבת ומעריכה... מכירה פה את כולם. אגב, אם אתם מחפשים מקום לגור בו - אתם תתאהבו".

אטינגר הסבירה את שיקולי העזיבה: "לאורך כל השנים שאנחנו גרים בעתניאל היינו שוקלים לעזוב. שנינו עובדים במרכז ואף אחד מאתנו לא עובד קרוב, כך שלגור בעתניאל זה לא חכם כל כך. החיים שלנו טרפת אחת גדולה, עומס לא נורמלי בשילוב המרחק. וספגנו הכל כי המשפחה שלי והלב פה".

אורית מרק אטינגר

אורית מרק אטינגר, צילום: נוה שלר

"זה יהיה הלילה הראשון בחיי שאחזור לבית שהוא לא עתניאל"

"נולדתי, למדתי, התבגרתי, בכיתי, צחקתי. בעתניאל בניתי את עצמי, רוב הדברים בפועל קרו בחוץ, אבל בבית שלי בניתי לי חיים, יצרנו לנו קן משלנו, הספר שלי נכתב על האי במטבח, ישבנו שבעה על אחי שלומי ז"ל בסלון ביתנו, עברנו הרבה דברים, כל כך הרבה דברים קרו בבית הזה, שאני לא יודעת איך לעשות את המעבר הזה".

אבל, אחרי ההתלבטויות אטינגר הגיעה לאחרונה להחלטה. "אחרי שנים של התלבטויות קיבלנו החלטה. אני לא עוזבת את עתניאל כי מפחדת. אני לא עוזבת את עתניאל כי לא מאמינה שזה המקום שלנו. אני לא עוזבת את עתניאל בעקבות המלחמה. אני לא עוזבת את עתניאל בגלל האבידות. תמיד הבית יהיה בעתניאל. אבל שבוע הבא, לראשונה בחיי, אעזוב את עתניאל. זה יהיה הלילה הראשון בחיי שאחזור לבית שהוא לא עתניאל. אני בטלטלה שאיש לא יבין".