הסרט שבוסס על סיפורו והנזיפה מהשב"כ: 10 דברים שלא ידעתם על שגיא מוקי

כיכב בסדרה בהפקת וויל סמית', בחר לבנו שם תנ"כי מהמם, והגיע לחמישייה הפותחת בריו עם שתי פריצות דיסק בו זמנית | עשרה דברים שלא ידעתם על שגיא מוקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/24 18:47 כד בתמוז התשפד

הסרט שבוסס על סיפורו והנזיפה מהשב"כ: 10 דברים שלא ידעתם על שגיא מוקי
שגיא מוקי, ארכיון, צילום: Roy Alima/Flash90

הג'ודוקא הישראלי האהוב שגיא מוקי הגיע עם ציפיות גדולות לאולימפיאדה השלישית בחייו, אך הודח כמעט מיד ולא עלה היום (ג') לרבע הגמר. אך הספורט זה לא הכל, בימים אלה יוצא לקולנוע סרט המתבסס על סיפור חברותו עם הג'ודוקא האיראני ואשתו בהריון מתקדם עם בנו השני. הנה עשרה דברים שלא ידעתם על אחד הספורטאים המעוטרים בישראל.

1. על אף האימונים המפרכים, מוקי הספיק להקים משפחה בשנה האחרונה לאחר שנישא לבת זוגו מזז ארבע שנים, נטלי. מאז החתונה הספיקו השניים להביא לעולם ילד אחד, ולאחרונה שיתף כי בת זוגו נמצאת בהריון שני.

2. בנו הבכור של מוקי נולד שבוע לפני ה-7 באוקטובר, בחג הסוכות. הספורטאי העניק לו את שם תנ"כי במיוחד, אליה.

3. למוקי קריירת משחק צדדית. לאחר שלוהק לסדרת הנוער הישראלית "זיגי", צילם סדרת דוקו-דרמה בינלאומית על אסון מינכן. מוקי מגלם את אלוף ישראל בהרמת משקולות יוסף רומנו, אחד מקורבנות הטבח. שחקן הקולנוע האמריקאי, וויל סמית', זוכה פרס הגראמי ששיחק בסרטים "גברים בשחור" ו"פוקוס", הוא הבעלים של חברת הקולנוע והטלוויזיה הגרמנית Telepool שמפיקה את הסדרה.

4. אך זה לא נעצר שם. סיפורו וחברותו הקרובה של מוקי עם הג'ודוקא האיראני הגולה סעיד מולאי היווה השראה לסרט קולנוע בינלאומי בבימויו של גיא נתיב והאיראנית זאר איברהימי. נזכיר כי השלטונות האיראנים אילצו את מולאי להפסיד בכוונה, על מנת שלא יתחרה נגד מוקי הישראלי. לאחר התקרית ברח הג'ודוקא מאיראן, ושמר על יחסים קרובים עם מוקי.

5. ההפסד של מוקי היום (ג') זה ההפסד השני שלו ברציפות בשמינית גמר האולימפיאדה. זאת לאחר שבאולימפיאדת טוקיו האחרונה (2020) הפסיד בשמינית הגמר, והודח. זאת על אף הציפיות הגבוהות שליוו אותו.

6. אך האולימפיאדה בטוקיו לא הייתה כישלון גמור. מוקי זכה במדליית ארד עם נבחרת ישראל בקטגוריית הנבחרות המעורבות, והשיג את המדליה האולימפית הראשונה שלו. בנוסף לכך זכה בזהב ובארד באליפויות העולם, וזכה פעמיים בזהב ופעם אחת בארד באליפויות אירופה.

7. מוקי התמודד על המדליה האולימפית כבר בשנת 2016 באולימפייאדת ריו. חודש לפני התחרות נפצע קשות, וסבל משתי פריצות דיסק. הוא לא וויתר, ועל אף הפציעה הגיע בה למקום החמישי והמכובד.

זכה בזהב. מוקי

זכה בזהב. מוקי, צילום: פלאש 90. רועי אלימה

8. מוקי שיתף בעבר על החיבור העמוק שלו למסורת: "אני מתחבר לתפילה וכבר מגיל קטן מגיע בשישי ומכבד את המסורת" אמר בראיון לישראל היום. "בכל שנה בכיפור אני צם והולך לבית הכנסת עם המשפחה".

9. לפני מספר חודשים נסע עם ספורטאים נוספים למחנה אימונים ביפן, שם נקלע להפגנה פרו פלסטינית. מוקי החליט להתעמת עם המפגינים, אך אלה לא הקשיבו ואף חטפו את חליפת הג'ודו שלו. בשב"כ ובמשרדי הממשלה זעמו על מוקי ששם את עצמו בסכנה בימים אלו, ונזפו בו.

10. מוקי התגייס לצה"ל על תקן ספורטאי מצטיין ושירת בגף הרכב של בסיס שדה דב. בעבר הוא שיתף בסדר היום שלו: "אני פותח כל יום באימון בוקר, משם אני ממשיך לצבא ואחר כך חוזר לאימון ערב".