מנהל חדש למיזם 929 - במקומו של משה אוחיון ז"ל שנרצח באופקים יחד עם בנו

גיל פלוטקין  נבחר לנהל את מיזם 929 ויחליף בתפקידו את משה אוחיון ז"ל, שנרצח יחד עם בנו אליעד ז"ל ב-7 באוקטובר, בזמן שיצאו מהמקלט על מנת לעצור בגופם את המשך התקדמות המחבלים באופקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/24 14:54 י בתמוז התשפד

מנהל חדש למיזם 929 - במקומו של משה אוחיון ז"ל שנרצח באופקים יחד עם בנו
גיל פלוטקין, המנהל החדש של מיזם 929 , צילום: קובי וולף

גיל פולטקין נכנס לתפקיד מנהל המיזם ללימוד התנ"ך היומי 929. מדובר במיזם ישראלי שהוקם לפני עשור ופועל לאיחוד, חיבור ואיחוי החברה הישראלית סביב התנ"ך. גיל מחליף בתפקיד את משה אוחיון ז"ל, אשר כיהן כמנהל 929 ב-3 השנים האחרונות, עד שנרצח במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר יחד עם בנו אליעד ז"ל תוך לחימה של השניים עם מחבלים באופקים. השניים מנעו בגופם מהמחבלים להתקדם לעבר בתים נוספים בעיר.

התנ"ך, ככמה מתחיל ספר שמות

מיזם ישראלי הפועל לחיבור ואיחוי החברה הישראלית סביב התנ"ך | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

נעמד על כתפי ענקים, וביניהם המנהל הקודם משה אוחיון ז"ל

פלוטקין (41) מתגורר בחיפה, נשוי ואב לשניים, הוא איש רוח ותנועות נוער, מחנך ועיתונאי. פלוטקין בעל תואר שני בחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה ותואר ראשון בחינוך במכללת בית ברל. בשנת 2013 ייסד את אתר החדשות "דבר" יחד עם חבריו לתנועת דרור ישראל,שימש במשך עשור כמנכ"ל האתר וכעורך הראשי שלו בין השנים 2019-2023. בתפקידו האחרון שימש כמנהל פיתוח בארגון "חותם" הפועל לקידום שינוי חברתי דרך החינוך באמצעות הכשרת מורים ומנהלים הפועלים בפריפריה החברתית של ישראל.

עם בחירתו לתפקיד, אמר פלוטקין: "929 הוא ארגון רוחני, חברתי וחינוכי שאין דומה לו בישראל. עם כניסתי לניהול הארגון אני נעמד על כתפי ענקים, וביניהם המנהל הקודם משה אוחיון ז"ל שהיה דמות מוערצת על העובדים ועל כל סביבתו. אני מאמין של-929 תפקיד חשוב ודחוף בעת הזו - להביא לחיבור ולאיחוד החברה הישראלית סביב השורשים המשותפים שלנו, והייעוד שניתן לנו בספר הספרים – להיות חברה מוסרית וצודקת בארץ ישראל, חברת מופת, חלום הדורות. אני מודה לרב בני לאו על האמון שניתן בי עם בחירתי לתפקיד".

משה ואליעד אוחיון ז"ל

משה ואליעד אוחיון ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

"גיל הגיע לבית הוריו של משה לקבל את ברכת הדרך"

ראש מיזם 929 הרב ד"ר בני לאו הגיב למינוי החדש: "גיל פלוטקין נכנס לתפקיד ניהול 929, בשעה טובה. כמו בתהליכי אבל לקח לנו זמן עיכול של פרידה ממשה אוחיון ז"ל שנהרג בגבורה מול מחבלים באופקים, עם בנו אליעד ז"ל. גיל הגיע לבית הוריו של משה לקבל ברכת הדרך. איש שכולו דרך ארץ שקדמה לתורה. איש חזון, איש אמונה, איש אשר רוח בו. שתצלח דרכו ודרכנו".