"אתה איבדת את אביך במלחמה נגד היטלר - אבל אולי היטלר זה קצת אתה?"

הזמר הוותיק זעם על אמירותיו של חבר להקת פינק פלויד על שבעה באוקטובר והגיב על כך בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו: "הרגשתי שאני הולך לפגוש הר וחזרתי עם תחושה שפגשתי בור, בור של טיפשות, בור של תשומת לב וחוסר רלוונטיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/24 15:59 כז בסיון התשפד

"אתה איבדת את אביך במלחמה נגד היטלר - אבל אולי היטלר זה קצת אתה?"
אביב גפן, צילום: Miriam Alster/Flash90

חבר להקת פינק פלויד רוג'ר ווטרס, שידוע בדעותיו האנטישמיות ובשנאתו הרבה לישראל, התראיין אצל העיתונאי הבריטי פירס מורגן וטען כי "לא נאנסו נשים ולא נערפו ראשי תינוקות", ביום הטבח הנורא בשבעה באוקטובר. כעת הזמר אביב גפן משיב לו בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו: "רוג'ר, לפני כמה ימים עברתי בית וכחלק מהמעבר גם מיינתי את אוסף התקליטים העצום שלי. כשהגעתי לאלבומי הסולו שלך משהו בי מנע ממני להעביר אותם לביתי החדש, השארתי את כל אלבומי הסולו שלך בחדר חשוך שתחום בקירות עם כתמי עובש ממש כמו הדעות שלך, מקומם שם לצד עובש האנושיות".

אביב גפן זועם: "על מי אתה מגן, על השטן?"

גפן נזף בווטרס על השקרים, השנאה והאנטישמיות. "איך אתה מעז לומר לעולם שלא היו מקרי אונס? שאין ילדים בשבי? על מי אתה מגן, על השטן? על איזו קונספירציה אתה מרמז? אתה איבדת את אביך במלחמה נגד היטלר אבל אולי היטלר זה קצת אתה? בין שורות השנאה שלך אני מרגיש שאתה מאשים את היהודים באובדן אביך, אבל אתה חייב להתעלות מעל הקשר הפסיכולוגי הפרמיטיבי הזה ולאור גילך אין לך עוד כל כך הרבה זמן".

בהמשך נזכר הזמר במפגש בין השניים, שנערך בביתו של ווטרס בהמפטונס. ווטרס ביקש לארגן קונצרט לפלסטינאים וישראלים ברמאללה, וגפן הביע דאגה האם הישראלים יחזרו בחיים. "אז הנה רוג'ר", כתב כעת, "אנשים נרצחו ונחטפו גם ללא הקונצרט שלך ומבלי שחצו לרמאללה. בדרכי לפגישה שלנו הרגשתי שאני הולך לפגוש הר וחזרתי לדירה בניו-יורק עם תחושה שפגשתי בור, בור של טיפשות, בור של תשומת לב וחוסר רלוונטיות. אתה תליין מודרני,מנותק ומרושע. מזל שיש לנו את גילמור".