אבישי בן חיים הואשם בשנאת אשכנזים - כך הוא הגיב

קריקטורה שתיארה את עיתונאי חדשות 13 כשונא אשכנזים הצליחה לזעזע את בן חיים שטען כי מנהלים נגדו קמפיין שנאה: "הספר החדש שלי הוא כולו מלא אהבה לחרדים האשכנזים. איך אפשר לשקר ולהוציא דיבה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 12:03 כא בסיון התשפד

אבישי בן חיים הואשם בשנאת אשכנזים - כך הוא הגיב
אבישי בן חיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חזרתו של העיתונאי אבישי בן חיים למרחב הרשת בשבוע האחרון עורר סערה. העיתונאי, שנחשב לאחד הקולות הבולטים בתקשורת שמביעים תמיכה בראש הממשלה נתניהו, קיבל ביקורות קשות מאז חזרתו. אחד מהם ערער אותו במיוחד.

"הסתה שקרית ומסוכנת ודיבה איומה"

בקריקטורה שפורסמה הבוקר (ה') במעריב על ידי אורי פינק, הואשם בן חיים ב"שנאת אשכנזים". תגובתו המזועזעת לא איחרה להגיע: "איזו הסתה שקרית ומסוכנת ודיבה איומה. כל מי ששמע אותי מתראיין או מרצה או קרא אותי, יודע שאין בי שום שנאה אלא הפוך, אהבה עצומה ותקוות אחדות ופיוס גדולה".

הוא האשים את הציבור בניסיון להדביק לו "מניע של שנאה קמאית אוריינטלית". הניסיון לשייך אליו שנאת אשכנזים לטענתו, "כל כך מופרך, הרי אנחנו מצביעים למנחם בגין מבריסק, ולביבי נתניהו מצאצאי הגאון מוילנא, והגיבור הציוני השלישי הבולט בספר שלי הוא תאודור הרצל. אז איך אפשר להגיד שנאה חס ושלום" התפלא.

"הספר החדש שלי הוא כולו מלא אהבה לחרדים האשכנזים"

"מי שקרא את הספר שלי 'ישראל השנייה' ראה בו את אהבת 'ישראל הראשונה' וההצדעה והחיבה לקיבוצים והכמיהה לפיוס" טען. "וגם הספר החדש שלי הוא כולו מלא אהבה לחרדים האשכנזים. אז איך אפשר לשקר ולהוציא דיבה ולהגיד שנאה? איזה צער גדול, אני כל היום מדבר על אהבה ועל פיוס ואחדות, ומסביר שהזהות והאינטרס הלאומי והיהודי הוא מה שחשוב ולא האינטרס העדתי והמעמדי. הם מסלפים ומוציאים דיבה ודוחים שוב ושוב את ידי המושטת בתחינה לפיוס ולאחדות" האשים.