מתגעגעים לצפון אלמוג בוקר במסר לתושבי הצפון: בלי זה, אל תחזרו הביתה

המצב הביטחוני המסוכן בצפון נמשך חודשים ארוכים והתושבים מופנים מבתיהם ללא אופק לחזרה. שאלנו את הסלבס למה הם הכי מתגעגעים בצפון - זאת התשובה של עיתונאי חדשות 13 בדרום

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 27/06/24 15:56 כא בסיון התשפד

אלמוג בוקר במסר לתושבי הצפון: בלי זה, אל תחזרו הביתה
אלמוג בוקר, צילום: רשת 13

לצד המלחמה בעזה הנמשכת חודשים ארוכים, מתנהלת גם מערכה שקטה מול חיזבאללה בצפון. תושבים רבים מפונים ללא אופק של חזרה הביתה וההפצצות כמעט ולא נפסקות. אלמוג בוקר הוא אמנם עיתונאי חדשות 13 בדרום, אך מבין היטב את תושבי הצפון. מלבד העובדה שמשפחתו פונתה מזיקים בשבעה באוקטובר והוא מכיר את מציאות החיים מחוץ לבית, אחותו מעיין פונתה מקיבוץ ראש הנקרה - שם היו מבקרים אותה פעמים רבות.

למה אתה הכי מתגעגע בצפון?

"יותר מהכול למפגשים משפחתיים אצל אחותי מעיין, בעלה אבי והילדים הראל, עופרי ואליה בקיבוץ ראש הנקרה. הבית שלהם משקיף על גבול לבנון, בדרך כלל נוף מדהים אבל עכשיו מסוכן מאוד להיות שם. הבית בטווח הנ"ט ולכן הם פונו מהקיבוץ".

מתי בפעם האחרונה היית בצפון?

"קצת לפני השבעה באוקטובר, היינו בטיול משפחתי כולל טיול ג'יפים בנופים המדהימים של הצפון".

אלמוג בוקר ומשפחתו בצפון

אלמוג בוקר ומשפחתו בצפון, לפני השבעה באוקטובר צילום: פרטי

מסר לתושבי הצפון

"בסוף יהיה טוב, אבל כדי שיהיה טוב: אסור לכם לוותר. לא חוזרים הביתה, אם לא יחזירו לנו את הביטחון. אל תתנו לאף אחד למרוח אתכם עם הסכמים - תדרשו לראות בעיניים את השינויים. אנחנו בעוטף האמנו וגילינו בשבעה באוקטובר שהפקירו אותנו לדאוג לעצמנו. ועוד דבר אחד: גם ביום שאחרי - חיילים ביישובים צמודים לגדר. בלי זה, אל תחזרו לבית".