מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התובנה המצמררת של עמית סגל: "בזמן שהמודיעים דופקים על הדלת"

הפרשן הפוליטי שיתף בתובנה על האסון הקשה ברפיח שבו נפלו שמונה לוחמים: "הדור של בני העשרים משלם מחיר דמים בלתי נתפס על הזכות לחיות במקום הזה. הלוואי שנהיה ראויים לקורבנם המוחלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 00:03 י בסיון התשפד

התובנה המצמררת של עמית סגל: "בזמן שהמודיעים דופקים על הדלת"
עמית סגל, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ברקע תקרית פיצוץ הנגמ"ש ברפיח שבה נפלו שמונה לוחמים, הפרשן הפוליטי עמית סגל שיתף הערב (שבת) תובנה מצמררת על האירוע הקשה: "בזמן שהמודיעים דופקים על הדלת של שמונה משפחות ברחבי הארץ אני חושב שמה שבני דורנו לא הבינו או הדחיקו במהלך שנות הרגיעה היחסית שזכינו להן היה המימד הטראגי של חיינו כאן. הדור של בני העשרים משלם מחיר דמים בלתי נתפס על הזכות לחיות במקום הזה. הלוואי שנהיה ראויים לקורבנם המוחלט".

סרן ווסים מחמוד נפל בתקרית הקשה

כזכור, שמונה לוחמים נפלו הבוקר בפיצוץ מטען על נגמ"ש ברפיח ושמו של אחד מהם הותר לפרסום: סרן ווסים מחמוד, בן 23, מבית ג'ן סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401). דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי חשף מוקדם יותר פרטים נוספים על האירוע: "באחד הכלים ההנדסיים בשיירה ארע פיצוץ עז שנגרם ככל הנראה מאמצעי חבלה שהוטמן במרחב או כתוצאה מירי של טיל נגד טנקים. בתוך הכלי המשוריין היו שמונת הלוחמים שנהרגו".

"עליתם בסערת הקרב השמימה לכתר העליון"

מאוחר יותר, פורסמו שמותיהם של שני לוחמים נוספים: הלוחמים שלום מנחם ויקיר לוי ז"ל, השניים הם בוגרי ישיבת נתיבות יוסף - מצפה יריחו. ראש הישיבה, הרב שבתי סבתו, ספד: "יקיר ושלום, הנאהבים והנעימים מנשרים קלו ומאריות גברו הגנתם בגופכם על עם ישראל ובזכותכם ובזכות כל חבריכם אנחנו חיים. צר לי מאוד עליכם תלמידיי אהוביי ובמסתרים תבכה נפשי. עליתם בסערת הקרב השמימה לכתר העליון של הקב"ה השמור למוסרי נפשם למען עמו באהבה".