שרקי חוטף מלוינסון: "תפסיק לסמא את הציבור"

העיתונאי הדתל"ש מעיתון הארץ התעמת עם הכתב הסרוג סביב ההצבעה על חוק הגיוס: "המהות היא שנתניהו מסרב להציב תוכנית חזון ודרך בנושא קריטי לעתיד החברתי של המדינה ומורח את הזמן בשטיקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 19:00 ד בסיון התשפד

שרקי חוטף מלוינסון: "תפסיק לסמא את הציבור"
לוינסון ושרקי, צילום: Moshe Shai/FLASH90, Arie Leib Abrams/Flash90

ברקע ההצבעה הצפויה הערב (ב') על דין רציפות לחוק הגיוס שקידם גנץ בממשלה הקודמת, העיתונאי הדתל"ש מעיתון הארץ שמוכר בציוציו השנונים ב"X", חיים לוינסון, תקף את הכתב הסרוג של ערוץ 12, יאיר שרקי, לאחר שהסביר את תמיכת הממשלה בחוק השנוי במחלוקת. "אקח אותך רגע למהות. תפסיק לסמא את הציבור" כתב לוינסון בתגובה לשרקי. "המהות היא שנתניהו מסרב להציב תוכנית חזון ודרך בנושא קריטי לעתיד החברתי של המדינה ומורח את הזמן בשטיקים. ההצבעה לא טכנית. היא חשובה".

שרקי: מנסה לקושש לייקים

שרקי, לא נשאר חייב והשיב ללוינסון: "אם היית קורא בנחת ולא מנסה לקושש לייקים (יותר כיף. והצלחת) היית מבין שזה בדיוק מה שהסברתי. הנימוק ה'טכני' (במרכאות!) הוא זה שנותן להם להצביע בעד תוך התעלמות ממהות החוק שלא מתאים לא לאלו שרוצים גיוס משמעותי יותר, ולא לחרדים שרוצים מרוכך יותר. ואכן צייצתי גם את אותה מסקנה- שכרגיל המטרה היא להרוויח זמן".

שרקי הסביר לעוקביו: הצבעה חשובה - אבל טכנית

קודם לכן כאמור, הסביר בעיתונאי הסרוג לעוקביו: "הההצבעה על דין רציפות היא הצבעה חשובה אבל 'טכנית' כדי להפשיר את החוק מהכנסת הקודמת. כשמדברים מהותית על החוק עצמו, יש לא מעט ח"כים ושרים בקואליציה שאומרים שלא ייתנו לזה להתקדם לקריאה שניה ושלישית בלי תיקון שיוסיף בשר ושיניים בועדה. מהצד השני גם החרדים דורשים שינויים - לריכוך החוק, אחרת לא יתמכו. זה המעגל שנתניהו ינסה לרבע. מה שהקואליציה מרוויחה היום זה בעיקר את המשאב החביב ביותר עליה: זמן".