ברקע היחסים המתוחים עם אירופה: מינוי אירופי יוקרתי למבקר המדינה

ברקע המשבר ביחסים בין מדינות באירופה לישראל: 50 מבקרים בחרו במבקר אנגלמן מונה לנשיא המבקרים האירופאים, בכך אנגלמן הפך להיות מבקר המדינה הישראלי הראשון שמכהן כנשיא היורוסאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 13:01 כ באייר התשפד

ברקע היחסים המתוחים עם אירופה: מינוי אירופי יוקרתי למבקר המדינה
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, צילום: ללא

הישג מדיני לישראל בתקופה שבה גוברים הלחצים בעולם להחרמתה: מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, מונה אמש (שני) לנשיא הארגון האירופי של מבקרי המדינות - היורוסאי (EUROSAI).

אנגלמן: "מצפה מאירופה לעמוד לצדנו ולעשות הכל לשחרור החטופים"

בכך אנגלמן הפך להיות מבקר המדינה הישראלי הראשון שמכהן כנשיא היורוסאי - ארגון המבקרים האירופי. אנגלמן הודה על בחירתו ואמר "מודה לקרוב ל- 50 מבקרי מדינות שנתנו בי אמון על מנת להנהיג את ארגון המבקרים האירופי. בפרט בעת הזו, לאחר שישראל חוותה מתקפת טרור ב- 7.10 וחטופינו טרם שוחררו - אני רואה חשיבות רבה בהכרה אירופית במשרד מבקר המדינה בישראל. מצפה מאירופה לעמוד לצדנו ולעשות הכל לשחרור החטופים"

מטרתו של היורוסאי לקדם שיתוף פעולה מקצועי בין מוסדות מבקרי המדינה באירופה

כניסתו של אנגלמן לתפקיד אינה דבר של מה בכך בעת התמודדותה של מדינת ישראל בחזית בינלאומית רחבה וקשה, ששיאה התביעה המתנהלת נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. על רקע זה קיימת חשיבות בכך שמבקר המדינה הינו הבכיר הישראלי היחיד המכהן בראש גוף אירופי רשמי.

מטרתו של היורוסאי לקדם שיתוף פעולה מקצועי בין מוסדות מבקרי המדינה באירופה, לעודד חילופי מידע וידע ולקדם חקר ביקורת המדינה בפן המעשי והתיאורטי.

אחת לשלוש שנים מתקיים הקונגרס המרכזי של ארגון היורוסאי, אליו מגיעים מבקרי המדינות החברות בארגון, ושמסמן באופן רשמי את תחילת כהונתו של נשיא הארגון הנכנס. הקונגרס, שהיה אמור להתכנס בישראל, מתקיים באופן מקוון בשל מלחמת "חרבות ברזל".

הקונגרס עתיד לאשר, במושב הסיום, את "הצהרת ירושלים"

הקונגרס נפתח בדברי ברכה מפי נשיא המדינה יצחק הרצוג שדיבר גם על חשיבות החזרת החטופים ועל היות ישראל מדינה דמוקרטית שחוותה התקפת טרור רצחנית. לאחר מכן בירכו מזכיר ה-OECD מתיאס קורמן ונשיא ארגון המבקרים העולמי, ה-INTOSAI, ברונו דאנטס. השרביט הועבר מהנשיא היוצא של יורוסאי, מבקר המדינה הצ'כי, מילוסלב קאלה. הקונגרס עתיד לאשר, במושב הסיום, את "הצהרת ירושלים", בדבר עקרונות הפעולה של כלל מבקרי המדינה החברים ביורוסאי.

מבקר המדינה הישראלי ונשיא יורוסאי הנכנס, מתניהו אנגלמן, הודה למבקרים האירופיים על הבחירה בו כנשיא יורוסאי ואמר "אני אסיר תודה על האמון שנתתם בי להוביל את הארגון המוערך הזה, העומד בחזית קידום השקיפות, האחריות והיושרה במגזר הציבורי. בפרט בעת הזו, לאחר שישראל חוותה מתקפת טרור ב- 7.10 וחטופינו טרם שוחררו - אני רואה חשיבות רבה בהכרה אירופית במשרד מבקר המדינה בישראל . אני מצפה מאירופה לעמוד לצדנו ולעשות הכל לשחרור החטופים.

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן צילום: ללא

שמירה על ערכי ממשל תקין, לרבות מניעת שחיתות, היא חשיבות עליונה במשימתנו. אנו מחויבים להבטיח יעילות ואפקטיביות בקרב הגופים הציבוריים, על מנת למקסם את התועלת והערך לטובת אזרחי מדינותינו. יחד, נפעל ללא לאות לקיים עקרונות אלו ולשרת את הציבור במסירות ובשקידה"