יאיר שרקי נגד טקס המשואות: "מנסה להתרגש אבל מרגיש כמו טקס ב-AI"

עיתונאי חדשות 12 נכנס לטקס המשואות מתוך כוונה להתרגש מחגיגת יום ההולדת של המדינה ויצא מאוכזב. לטענתו הטקס היה כמו שצריך "על הנייר", אך משהו אחד היה חסר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/24 22:26 ה באייר התשפד

יאיר שרקי נגד טקס המשואות: "מנסה להתרגש אבל מרגיש כמו טקס ב-AI"
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

טקס המשואות השנה נערך ללא קהל וצולם מראש עקב המלחמה, וברקע הטקס היו 132 כיסאות צהובים ריקים, שחיכו לחטופים שיחזרו. הטקס, על כל מדליקיו הרבים, ניסה להגיע לעמק השווה בין הצד שרוצה לחגוג את עצמאות המדינה - ובין זה שמאמין כי השנה לא ראוי לחגוג קבל עם ועדה. התוצאה הסופית לא מצאה חן בעיני כמה מצופי הטקס, ביניהם עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי.

"הכל סינתטי"

שרקי כתב בתחילת הטקס: "מילא ההחלטה להקליט, אבל מה שמורגש בעיקר הוא הויתור על הקהל. חסר הריגוש של רגע האמת, של ישראלים ביציע. מוזר לשמוע יזכור שהוקלט לפני כמה ימים או לראות הדלקת אבוקות שערוכה על הפריים, בלי רעד בקול או התרגשות לא מתוכננת. מנסה להתרגש אבל בינתיים מרגיש קצת כמו טקס בAI".

בסוף הטקס הוא עדיין לא השתכנע, ואמר כי אמנם "על הנייר הכל כמו שצריך. גיבורים ראויים, זיכרון מכובד. בלי ציניות, שאפו למארגנים". אך לטענתו, "רק דבר אחד היה חסר: נשמה והנשמה היא בקהל. הויתור על הישראלים ביציע הוא ויתור על האנרגיה, הדגלים, אנו נושאים לפידים, ההתרגשות, הרעד, הספונטניות. מתוך 44 משיאי משואות נזכור מעטים יחסית השנה. לא כי אין עוד ראויים או מרגשים, אלא כי הכל סינתטי. הכל כמו שצריך והכל ליד ואף על פי כן. המדינה נס. והיא גדולה מהפרטים" סיים באופטיומיות.