יאיר שרקי: דווקא השנה אחגוג את יום העצמאות - אין לנו ברירה

העיתונאי סיפר כי השבעה על אחיו שנרצח נגמרה ביום הזיכרון, ומיד בקומם מהשבעה הלכו לחגוג את יום העצמאות בכותל. הוא הסביר כי האירוע משליך גם לשנה זו: "חובתנו לציין את הנס הזה שהוא גדול מהמלחמה הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/24 18:32 ה באייר התשפד

יאיר שרקי: דווקא השנה אחגוג את יום העצמאות - אין לנו ברירה
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מדי שנה שנה הקושי במעבר החד בין יום הזיכרון ליום העצמאות מעלה שאלות רבות. עם זאת, השנה הדילמה קשה במיוחד. אנשים רבים שואלים כיצד אפשר לחגוג בשעה שיש חטופים בעזה וכמעט מדי יום נופלים חללים נוספים בדרום ובצפון. לעיתונאי חדשות 12, יאיר שרקי, התשובה דווקא ברורה.

"חובתנו עבור הנופלים"

"לפני 9 שנים אחי שלום נרצח, קמנו מהשבעה ביום הזיכרון" שיתף. "ובאותו לילה, ממש בשעות האלה לקראת יום העצמאות הלכנו לכותל לתפילת הלל חגיגית שאבא שלי מוביל כל שנה. וגם בשנה ההיא, ביום שקמנו מהשבעה, חגגנו עצמאות".

הוא המשיך והסביר כי לטעמו האירוע משליך גם לשנה זו: "כתוב 'עין במר בוכה ולב שמח'. אני מרגיש שהשנה זה קצת הפוך. הלב הוא קרוע, אבל אין ברירה אלא לחגוג את הנס הזה שהוא מדינת ישראל. אני חושב שזו חובתנו עבור הנופלים שנפלו על קיומה של המדינה הזו. חובתנו לציין את הנס הזה שהוא גדול מהמלחמה הזו, וגדול מהפרטים, והמחלוקות הפוליטיות, ומה דעתנו על מי שארגן את הטקס. ולכן הלילה אני אחגוג למרות שזו כנראה השנה הקשה שהייתה לנו".