לא האירוויזיון הראשון שלה: 5 דברים שלא ידעתם על עדן גולן

נציגת ישראל לאירוויזיון עשתה את הבלתי ייאמן כשזכתה במקום החמישי בגמר על אף האנטישמיות, אך זו לא הפעם הראשונה שהיא משתתפת בתחרות כזאת | 5 דברים שלא ידעתם על עדן גולן

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 12/05/24 16:21 ד באייר התשפד

לא האירוויזיון הראשון שלה: 5 דברים שלא ידעתם על עדן גולן
עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון 2024, צילום: שי פרנקו

מי שעד לפני מספר חודשים הייתה אנונימית לגמרי בישראל הפכה לאחד השמות המוכרים והאהובים במדינה כשייצגה את ישראל באירוויזיון בשנה הכי מתוחה. אתמול (שבת) גולן עשתה את הבלתי ייאמן כשקטפה את המקום החמישי, חרף האנטישמיות, וכבשה את לבבות הקהל באירופה. הנה 5 דברים שלא ידעתם על הזמרת הצעירה שעשתה היסטוריה.

1. מי שצפה בתכנית "הכוכב הבא" יודע שעדן גולן חיה רוב שנותיה במוסקבה, אך לא כולם יודעים ששם משפחתה המקורי הוא גלגולב. רק בהמשך עיברתו ההורים אדי ואולגה לגולן.

2. אירוויזיון 2024 במאלמו לא היה האירוויזיון הראשון של עדן, וגם לא הפעם הראשונה שבה זכתה במקום החמישי. בשנת 2015 השתתפה הזמרת הצעירה בתחרות לבחירת הנציג הרוסי לאירוויזיון הילדים 2015, עם השיר "Schastye". בסוף התהליך דורגה במקום החמישי.

חוץ משני אירוויזיונים, גולן השתתפה בתכנית הריאליטי הבאות: "הכוכב הבא" ו"רואים את הקול" בישראל ו"דה וויס ילדים" ברוסיה.

3. "הוריקן" הוא לא השיר הראשון של עדן גולן, וגם לא השני, כי אם החמישי. שנתיים לפניו הוציאה את סינגל הבכורה שלה "Ghost Town" ולאחריו שלושה נוספים: "Let Me Blow Ya Mind", "Taxi" ו-"Dopamine".

4. עדן גולן עוקבת אחרי 683 אנשים בלבד, אבל עוקבים אחריה למעלה מ-350 אלף משתמשים. את הפוסט הראשון שלה היא העלתה רק בשנת 2021, לפני שלוש שנים. גם באינסטגרם הרשמי של האירוויזיון גולן פופולרית: ביצוע הגמר שלה הגיע ל-7.6 מיליון צפיות, לעומת 4.5 מיליון לשוויץ - הזוכה.

5. אם תהיתם וחשבתם לשדך, גולן רווקה ובעצם אף פעם לא הייתה בזוגיות רצינית. בראיון ל-mako לקראת גמר "הכוכב הבא" היא סיפרה: "היה משהו במוסקבה לפני שלוש או ארבע שנים אבל זה לא היה רציני. לא נראה לי שבאמת אהבתי מישהו חוץ מאת המשפחה והכלב שלי".