ד"ש מעזה מתן ליונס החליף את ההשקות במשאיות וחשף את התרומה הכי מוזרה שקיבל

מתן ליונס רגיל להיות בשטח, אך הפעם הוא לא נמצא שם ככתב כיפה. במקום להתרוצץ בין השקות הוא מאבטח שיירות לוגיסטיקה שנכנסות לעזה, אבל עדיין לא מוותר על המקלחת. הוא מתגעגע לעבודה אבל לא לתקופת מבחנים וטוען ש"יהיה טוב" הוא שיר המלחמה שלו הרבה לפני כולם. כתבי כיפה מספרים

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 21/11/23 13:41 ח בכסלו התשפד

מתן ליונס החליף את ההשקות במשאיות וחשף את התרומה הכי מוזרה שקיבל
מתן ליונס, צילום: פרטי

הכירו את מתן ליונס: ביום-יום כתב השטח של אתר כיפה, זה שמתקיל את הסלבס עם השאלות הכי מוצלחות ומתרוצץ בין השקה לביקורת מסעדה, במילואים הוא לוחם גבעתי ומשרת בגדוד יחס"מ שעוסק בפעילות אבטחה של שיירות הלוגיסטיקה הנכנסות לעזה מדי יום. המלחמה תפסה את מתן שלנו באמצע טיול של חודשיים בדרום אמריקה, מנצל את חופשת הסמסטר כסטודנט מצטיין באוניברסיטה העברית, ועד מהרה הוא מצא את עצמו על טיסת חילוץ בדרכו ארצה - היישר למילואים. אגב, בנות, הוא רווק.

למה אתה הכי מתגעגע?

"אחרי כמעט חודשיים בדרום אמריקה ויותר מחודש במילואים, אני מתגעגע בעיקר לשגרה שלי. לדירה שלי, ללימודים, לחברים, למשפחה וכמובן לעבודה בכיפה".

מתן ליונס מראיין את רבקה מיכאלי. מתגעגע לשגרה

מתן ליונס מראיין את רבקה מיכאלי. מתגעגע לשגרה צילום: מתן ליונס

מה הדבר הכי מוזר שקיבלת בתרומות?

"היו כמה דברים: דורדוראנט לנשים, אבל מצאנו לזה שימוש בתור מטהר אוויר לשירותים. גרעיני פופקורן - מי מספר להם שהם צריכים לתרום לנו גם מטבח? סבון בלי ריח, כנראה שלא הבינו את הקונספט של סבון, ותחתוני לבנים משולשים".

מה הפינוק הכי שווה שקיבלתם מאזרחים?

"עגלת קפה בבוקר ובערב על האש מושקע, עם סטייקים לכל חייל ובשפע. אין על האזרחים שלנו. וכמובן הופעות של זמרים שווים ומחכים שיגיעו עוד!".

למה אתה ממש לא מתגעגע?

"לא מתגעגע לתקופת מבחנים. מאורע שבימים כתיקונים אמור היה להתחיל בימים הקרובים וכרגע נראה כמו חלום רחוק".

מתן בטיסה ארצה

מתן בטיסה ארצה צילום: מתן ליונס

מתי היית בבית בפעם האחרונה?

"לפני שבוע, וברוך השם הצלחנו לחגוג באפטר הקצרצר יום הולדת לאחיי שנולדו באותו יום, בהפרש של 10 שנים".

מה משך הזמן הארוך ביותר שלא התקלחת?

"רוב המשימות שלי הן כניסה ויציאה מעזה באותו הלילה. רק כשהיינו במשימת שמירה על מגנן בפאתי שאטי זכיתי לא להתקלח 2 לילות. באותו לילה הביאו במיוחד מקלחות לחיילים בתוך הרצועה, אלו ששם כבר הרבה זמן, אבל זה היה מיועד ללוחמי הסדיר. אני בלילה לאחר מכן כבר התקלחתי בישראל".

לוחמי חי"ר

לוחמי חי"ר צילום: מתן ליונס

מה שיר המלחמה שלך?

"יהיה טוב. והוא שלי! ביום שבו יסמין מועלם הוציאה את האלבום המעולה שלה, לפני מספר חודשים, זיהיתי אותו והשמעתי בלופים לעצמי ולחברים. מתברר שגם עומר אדם אהב אותו ועשה איתה דואט, והיום כבר כל עם ישראל".

סלנג צה"לי אהוב

"זה ייקח לי קטנה".

למה אנחנו הולכים לנצח?

"אתם לא מבינים איזה לוחמים יש לנו שם בתוך עזה. אולי הם בני 19, אבל הם באמת סופרמן אחד אחד. יש להם רעל בעיניים ואהבה עצומה למדינה שלנו. הם כבר מעל שלושה שבועות שם ומבקשים ממני להגיד 'אל תוציאו אותנו עד שנחסל אותם'".

חודש וחצי לטירוף, מתי הוא יגמר?

"שאלה מצוינת. לא פשוט כל כך הרבה זמן מילואים. באפטרים הקצרים אתה נזכר כמה אתה אוהב את החיים באזרחות. את התשובה לשאלה הזאת כנראה רק אלוקים יודע".