30 שנה אחרי - כוכבת הילדים מתנצלת

שנים רבות חלפו מאז מיכל ינאי עזבה את ערוץ הילדים והמשיכה הלאה בקריירת המשחק שלה. האיחוד של התכנית הנוסטלגית גרם לה לחשוף סיפור מטלטל מהתקופה ההיא, ולהתנצל בפני אלו שעבדו איתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 11:41 כד בתמוז התשפג

30 שנה אחרי - כוכבת הילדים מתנצלת
צילום: יאיר שגיא

אתמול (ד') נרשם אירוע מרגש במיוחד עבור ילדי שנות ה-90, כשכוכבי ערוץ הילדים התכנסו לרגל איחוד מרגש לתכנית "כדור פורח", שחגגה שלושה עשורים לשידוריה. כוכבת הילדים מיכל ינאי, שהגיעה גם היא לאירוע, חשפה בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה שבתחילה לא התכוונה להגיע. "אתמול, כשעליתי להגיש את הפרס וצמרת המפיקה שאלה מה אני הולכת לספר על הבמה, אמרתי 'אין לי מושג, לא זוכרת כלום'. כשהייתי כבר על הבמה, והסתכלתי על כולם, פתאום התחילו לצוף הסיפורים".

"היו מסתירים ממני תכנונים קדימה, כל פעם כשהייתי מגיעה היתה פתאום משתררת שתיקה"

הסיפורים שהציפו את ינאי גרמו לה להיזכר בחוויה הנעימה שעברה ולתהות פתאום, "למה לא רציתי לבוא? ולמה כששואלים אותי איך היה בערוץ הילדים אני אומרת 'בסדר'?". לפתע התשובה היכתה בה. "ישבתי שם והדמעות התחילו לזלוג בלי יכולת להפסיק", שיתפה, "אחרי קצת יותר מ-10 שנים בערוץ הילדים, קיבלתי הצעה לעבור לערוץ ילדים מתחרה. זה בסוף הפך לערוץ כלום אבל זה גרם לזה שמאותו רגע שזה הוכרז ועד סיום החוזה שלי בערוץ הילדים נחשבתי על ידי כל מי שעבד בערוץ הילדים לKGB. היו מסתירים ממני תכנונים קדימה, כל פעם כשהייתי מגיעה היתה פתאום משתררת שתיקה, והכל סביבי הפך להיות מרגשי וחברי לטכני".

כוכבת הילדים המשיכה ושיתפה, "מיותר לציין שאף אחד לא נפרד ממני על המסך או מחוצה לו, ובכל פעם לאורך השנים כשמנחה היה עוזב והיו חוגגים לו במסיבת סיום, אני הייתי מתכווצת. כנראה שמנגנוני ההגנה שלי הכניסו ביעילות רבה את כל השנים הנפלאות של הערוץ לקופסא והניחו אותה אי שם עמוק עמוק בפנים, והחיים עברו להם. אתמול, כמה עשורים אחרי, כשפתאום הבנתי איך החיים התגלגלו להם וכמה זו היתה משפחה שכל כך אהבתי וכמה כל מה שאני עושה עד היום התחיל ונרכש שם רציתי להתחיל בלבקש סליחה".