מקור ראשון בסכנת תביעה בשל שימוש בדמותו של נתן אלתרמן

יורשיו של המשורר נתן אלתרמן מאיימים לתבוע את מקור ראשון בעקבות השימוש בדמותו בקמפיין לעיתון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/06/15 15:22 יז בסיון התשעה

מקור ראשון בסכנת תביעה בשל שימוש בדמותו של נתן אלתרמן
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

בשבועות האחרונים יצאו בעיתון 'מקור ראשון' בקמפיין פרסומי בו הם מציינים שאם דמויות משמעותיות היו חיים היום הם היו כותבים בעיתונם. בין היתר מציגים ב'מקור ראשון' איורים של הרמב"ם, הרצל והמשורר נתן אלתרמן.

השימוש בדמותו של נתן אלתרמן לא מצא חן בעיניהם של יורשיו, שמאיימים כעת בתביעה על השימוש בו במסגרת הקמפיין. במכתב שנשלח על ידי עורכי דינם, דרור דוד נחום וד"ר זהר קדמון סלע, הם מוחים על השימוש באלתרמן, דורשים פיצוי של 600 אלף ש"ח וכן להוריד מהקמפיין את דמותו.

"בימים אלה גילו מרשינו לתדהמתם כי יצאתם במסע פרסום כלל-ארצי רחב-היקף בתקשורת הכתובה", נכתב במכתב שפורסם היום (ה') באתר 'גלובס'. "במסגרתו שילבתם דמויות של אושיות רוח ושלטון בהיסטוריה העברית, ובו עשיתם ועודכם עושים שימוש בדמותו המאוירת ובשמו של המנוח, בצמוד לכיתוב: 'אם הוא היה כותב היום, זה כנראה היה בעיתון מקור ראשון'”.

עורכי הדין מפרטים כי הקמפיין כולל סרטי פרסומת המשודרים בזמן הפריימטיים, בפרסומים בעיתון 'ישראל היום', בפרסומים ברדיו, באינטרנט, בשלטי חוצות ובפוסטרים בנקודות מכירה. הפרסום, הם אומרים, נעשה ללא אישור מצד משפחתו של אלתרמן.

"בפרסומים המפרים פגעתם במוניטין של המנוח וגרמתם להוזלת ערכן המפואר של יצירותיו ומורשתו, ובמסחור דמותו הטלתם דופי במורשתו התרבותית הזכה שהפכה נכס צאן ברזל של תרבות העם בישראל, שהפיק ויצר המנוח בעמל רב ובהשקעה אדירה משך כל ימי חייו. במעשיכם ובמחדליכם גרמתם ליורשיו ולמשפחתו לעוגמת-נפש שלא תשוער".

במכתב מאיימים עורכי הדין על העיתון 'מקור ראשון', העיתון 'ישראל היום' אשר מחזיק בבעלותו את 'מקור ראשון', ומשרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן אשר הגה את הקמפיין. "היה ולא תפעלו כאמור בתוך 72 שעות (3 ימים) מעת קבלת מכתבי זה על-ידכם, נפעל על-פי הוראות מרשינו ונגיש את תביעותיהם נגדכם לערכאות השיפוטיות, לשם שמירה על זכויותיהם, מניעת השימושים בשמו ובדמותו של המנוח והפסקת הפרסומים המפרים ולשם הגנה על קניינם ופיצוי שלם ומלא עבור הנזקים שגרמתם", כותבים עורכי הדין.

מקור ראשון בתגובה: ״נלמד את הטענות במכתב ובמדת הצורך נגיב.״