חברות הכבלים נקנסו בגלל שידור פרסומות בערוץ הידברות

מועצת הכבלים והלווין קנסה את חברות הכבלים במאה אלף שקל כל אחת בשל שידור פרסומות בערוץ הידברות העוסק בנושאי יהדות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/08/15 13:05 ח באלול התשעה

חברות הכבלים נקנסו בגלל שידור פרסומות בערוץ הידברות
shutterstock, צילום: shutterstock

מועצת הכבלים והלוויין קנסה את חברות הכבלים HOT ו-yes בסכום של 201,600, כלומר, 100,800 כל אחת, בשל שידור מתמשך של פרסומות בערוץ הידברות (ערוץ 97), בניגוד לכללים ולתנאי הרישיון, בין היתר שודרו פרסומות לנופש בבתי מלון בים המלח ובקיבוץ חפץ חיים.

המועצה התריעה במהלך 2014 ו-2015 מספר פעמים רב בפני מפיקי הערוץ ובפני החברות המשדרות HOT ו-yes כי שידור הפרסומות מהווה הפרה ברורה של חוק התקשורת שאוסר שידור קטעים פרסומיים בשידורי הטלוויזיה הרב ערוצית, כולל ערוץ הידברות.

ערוץ הידברות משדר תכניות בנושאי יהדות, קבלה ומיסטיקה ותרבות יהודית, והוא פופולרי במיוחד בקרב חובשי הכיפה בשל המרצים המבוקשים שמופיעים בו.

לדברי יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב, "הליכי הבירור מול ערוץ הידברות נמשכים למעלה משנה, שבהם הערוץ ממשיך להפר, שוב ושוב, את הוראות החוק ואת כללי המועצה. הלכנו לקראתו כברת דרך ארוכה במיוחד כשנתנו לו הזדמנויות חוזרות ונשנות לתקן את דרכיו ולהסביר את עמדתו, אך מפעילי הערוץ בחרו להתעלם ולהתחמק במהלך כל 12 החודשים האחרונים". לדבריה, היא "רואה בחומרה רבה את ההפרה הבוטה של הערוץ את הוראות הכנסת והחלטות המועצה, כמי שאמונה על שמירת האינטרס הציבורי".

יו"ר המועצה הדגישה כי הערוץ עלה לאוויר בהחלטת המועצה, ומשדר זה שנים רבות תכניות בנושאי יהדות, קבלה, מיסטיקה ועוד באין מפריע וללא כל התערבות בתכניו. כל עוד שידורי הערוץ עומדים בהוראות החוק והכללים אין המועצה נוקטת כל עמדה בעניין מתכונת ותוכן שידוריו.