הבית היהודי: סיכלנו ניסיון של ש"ס לפגוע ברשת 'מורשת' ובציונות הדתית

לטענת אנשי הבית היהודי, ח"כ מועלם-רפאלי הצליחה לסכל את היוזמה בדיונים על חוק התאגיד ולסכם על הכפפת התחנה ל-'כאן'. עם זאת, בתקופה הקרובה צפויה לקום במקביל גם תחנה חרדית שתהיה מזוהה עם ש"ס

חדשות כיפה 10/05/17 10:55 יד באייר התשעז

הבית היהודי: סיכלנו ניסיון של ש"ס לפגוע ברשת 'מורשת' ובציונות הדתית
בנט, ביטן, מועלם, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שידורי התאגיד הציבורי עדיין לא החלו, אך ניסיונות כיפופי הידיים בין חברי הקואליציה נמשכים. יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי, טוענת כי הצליחה אתמול (שלישי) לסכל את יוזמת ש"ס לסגור את 'רדיו מורשת' ולפתוח במקומה תחנת רדיו חרדית.

בימים האחרונים התנהל מו"מ צפוף מאוד במסגרת איור חוק התאגיד כשבמקביל עלו שתי אופציות: הראשונה, הקמת תחנת רדיו חרדית במסגרת התאגיד בנוסף לרשת מורשת. האופצייה השניה הייתה שתחנת הרדיו החרדית תחליף את רשת מורשת ותשודר במקומה.

שר הפנים אריה דרעי אמנם נמצא בעיצומם של ימי השבעה על אמו, אך זה לא מונע ממנו להמשיך ולנהל את ענייני מפלגתו בשלט רחוק. נציגי ש"ס בדיונים על חוק התאגיד, חברי הכנסת יואב בן צור, יגאל גואטה ומיכאל מלכיאלי, פעלו בשליחותו של יו"ר מפלגתם במטרה להביא לאישור על הקמת תחנת רדיו חרדית חדשה במסגרת הקמת תאגיד השידור הציבורי 'כאן'.

בבית היהודי טוענים כי בש"ס ניסו לקדם את יוזמתם על חשבון תחנת 'רדיו מורשת' המזוהה עם הציונות הדתית. לדבריהם, יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם-רפאלי, הצליחה לסכל את המהלך ולהשאיר את התחנה כפי שהיא.

בש"ס ניסו לקדם מהלך מעט שונה, בו תחנת הרדיו הותיקה תוכפף לתאגיד החדשות, שיוקם בהמשך בנפרד מהתאגיד הציבורי. משמעות העניין שהשליטה הממשלתית בתחנה תהיה גדולה יותר, כך שהסיעות החרדיות יוכלו להפעיל לחץ על נתניהו ולהביא למינוי בכירים מטעמם ל-'רדיו מורשת' ובכך להשפיע על צביונה.

בסביבתה של ח"כ מועלם אומרים כי היא התנגדה לכך בתוקף ועמדה על כך שתחנת הרדיו תהיה כפופה אך ורק לתאגיד השידור הציבורי. בנוסף לכך סוכם כי התחנה תוגדר בחוק כתחנה בעלת צביון דתי לאומי והיא תשדר גם אקטואליה וחדשות.

בסופו של דבר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שמנהל את הדיונים סביב חוק התאגיד, סיכם עם נציגי ש"ס כי תחנת רדיו חרדית אכן תוקם, אך היא תקבל תדר חדש ולא תבוא על חשבון 'רדיו מורשת'. לפי ההחלטה,התאגיד החדש יתבקש להיערך להקמת תחנת הרדיו בתוך תשעה חודשים.

מתאגיד השידור כאן נמסר בתגובה: " החוק החדש , המפצל בין שני תאגידים- תאגיד השידור הישראלי כאן ותאגיד חדשות נפרד צפוי לעבור היום בכנסת בקריאה שנייה ושלישית . נלמד אותו כשיאושר ונפעל על פי חוק".