פרופ' אלישע קימרון נבחר לחתן פרס ישראל

קימרון, מראשוני חוקרי מגילות מדבר יהודה, יקבל את הפרס על פועלו בתחום חקר מדעי היהדות. "פרסומיו משמשים את כל חוקרי תקופת הבית השני", נימקה ועדת הפרס את בחירתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/18 16:22 ח בשבט התשעח

פרופ' אלישע קימרון נבחר לחתן פרס ישראל
פרופסור אלישע קימרון, צילום: צחי לרנר, ויקיפדיה

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (ד') על זכייתו של פרופ' אלישע קימרון בתואר חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי היהדות.

השר בנט אישר את המלצת ועדת הפרס, בראשות פרופ' דבורה דימנט ולצדה חברי הוועדה פרופ' שמואל אחיטוב, פרופ' זאב הרוי ופרופ' דניאל שפרבר, ובירך את פרופ' קימרון, מאוניברסיטת בן גוריון, על הישגיו המרשימים.

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי "פרופ' קימרון הוא מראשי המדברים בחקר מגילות מדבר יהודה. עבודותיו פורצות דרך, הן בדקדוק העברי של המגילות והן בפרסום שלושת הכרכים העוסקים במגילות. פרסומיו משמשים את כל חוקרי תקופת הבית השני בתחומי הלשון, פרשנות המקרא וההלכה הקדומה.

"בחירתו לקבלת פרס ישראל השנה מקבלת תוקף מיוחד על רקע המיזוג בין 70 שנה לעצמאות מדינת ישראל ו-70 שנה לחשיפת המגילות הגנוזות".

נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, התייחסה לההכרזה ואמרה כי "עבודתו של פרופ' קימרון בחקר המגילות הגנוזות היא נדבך חשוב בחקר היהדות ובמחקר ההיסטוריה של העם היהודי. אין ראוי ממנו להיות חתן פרס ישראל בשנתה ה-70 של המדינה. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב גאה בפרופ' קימרון, גדול החוקרים של המגילות הגנוזות במדבר יהודה".