יקירת עיריית פ"ת עליה קולא הלכה לעולמה

אשת החינוך, יקירת העיר פתח תקווה ואחת מעמודי התווך של הנהלת אמונה, עליה קולא הלכה לעולמה בגיל 81. הלוויה תתקיים מחר ב11:00 בסגולה

חדשות כיפה גלעד כהן 01/11/18 13:14 כג בחשון התשעט

יקירת עיריית פ"ת עליה קולא הלכה לעולמה
עליה קולא , צילום: באדיבות המשפחה

ד"ר עליה קולא, סופרת, אשת חינוך ויקירת פתח-תקווה נפטרה היום בגיל 81. קולא הייתה מעמודי התווך של הנהלת אמונה פתח תקוה והנהלת אמונה הארצית ומפעילות הבית היהודי בעיר. קולא היא אמו של רב הקיבוץ עלומים, הרב עמית קולא.

קולא נולדה בישראל בשנת 1937 ועסקה בהוראה וחינוך רוב ימי חייה. את חינוכה היא קיבלה בפתח-תקוה ב"נצח ישראל" ובגימנסיה "ישורון", שכן, כאן היא נולדה ומאז היא מתגוררת בעיר.

עליה קולא פיתחה שיטה חינוכית ייחודית אותה היא ניסתה לראשונה בבתי הספר בפתח-תקוה. הצלחת הניסוי קידמה את בית הספר באון משמעותי. כמו כן לימדה בסמינר ובאקדמיה ופרסמה ספרים ומאמרים רבים בנושאי חינוך.

קולא התנדבה לאורך שנים במסגרת תנועת "אמונה" חברה בהנהלה הארצית, יו"ר ועדת ארגון וחברה בועדות נוספות. בנוסף, עליה הייתה חברה במוסדות התנועה הדתית לאומית-מפד"ל בסניף המקומי, כמו גם במרכז הארצי וכן חברה בהנהלת "אמונה" בעיר. מסגרת זו, פעילותה ההתנדבותית מתרכזת בהדרכת אמהות צעירות בתחומי החינוך וכן בייעוץ והכוונה לעובדות מעונות היום.

הלוויה תתקיים מחר (ו') ב11:00 בסגולה

עליה קולא הוכתרה באות יקירת פתח-תקוה בשנת תשס"ח

בהנהלת אמונה פתח תקווה אמרו "בצער רב מודיעה על פטירתה של דר עליה קולא מעמודי התווך של הנהלת אמונה פתח תקוה והנהלת אמונה הארצית ומפעילות הבית היהודי בעיר. עליה היתה אשה משכמה ומעלה ולמדתי ממנה רבות! כואב לנו ועצוב מאד" 

טרם נמסרו זמני הלוויה