דן מרגלית פוטר מישראל היום

העיתונאי הותיק שכתב טורי דעה בעיתון מיום הקמתו והרבה למתוח ביקורת על בנימין נתניהו, פוטר ע"י העורך החדש בועז ביסמוט. מרגלית: "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/06/17 17:09 יב בסיון התשעז

דן מרגלית פוטר מישראל היום
דן מרגלית. פוטר כי מתח ביקורת על נתניהו?, צילום: פלאש 90

ניקוי אורוות? עורך 'ישראל היום' בועז ביסמוט, פיטר היום (שלישי) את דן מרגלית שכתב בעיתון משנת 2007. 

מרגלית בן ה-79, שכותב בעיתון מיום הקמתו, פירסם בחשבון הטוויטר שלו את הסיבה לפיטורין. "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור", הוא צייץ והוסיף כי "בועז ביסמוט שטס עתה עם ביבי פיטר אותי מ״ישראל היום.״ זה לא כלכלי כי לא הציע להפחית משכרי. אני גם וגם עצוב".

רבים הגיבו לציוצו של מרגלית, חלקם ניחמו וחלקם לעגו לו. דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו אמר כי "יחסיו עם דן מרגלית ידעו עליות ומורדות והגיעו לשפל בפרשת הרפז. מאז נפגשנו ושוחחנו. את מכתב הפטורים שקבל, הוא יכול לענוד כאות כבוד על חזהו".

בן כספית ממעריב הציע למרגלית "מוסר השכל" והוא: "מי שהולך לישון עם ביסמוטים, קם עם פשפשים". אורית גלילי צוקר, שעמדה בעבר בראש הצוות לתקשורת פוליטית של נתניהו, גיחכה על ציוצו של היתונאי המפוטר ותהתה: "פרנסתך נפלה על חופש הביטוי? ישראל היום זה חופש ביטוי? נתת יד לביביתון תעמולתון נחות שדרדר את כל שוק התקשורת. פדיחה שפיטרו אותך ולא התפטרת".

ציוצו של דן מרגלית

ציוצו של דן מרגליתצילום: צילום מסך מטוויטר

לפני כשבוע פורסם ב'גלובס' ראיון עם מרגלית, בו הוא הודה כי חל פיחות במעמדו בתקופה האחרונה. "זה נכון שכיווצו את מספר רשימותיי", הוא אמר, "אבל הם לא נוגעים לי בטקסט. כמו שאני כותב, ככה זה מתפרסם ביום שישי"

בהמשך הוא הסביר מדוע בינו לבין ראשהממשלה שורר נתק, "הוא קרא מאמר שלי ב'ישראל היום' שהתנגד בתוקף לנסיעתו בנסיבות הללו לקונגרס האמריקאי לנאום מאחורי גבו של אובמה. ואז הייתה בינינו שיחה שכאמור הייתה קשה. אני אמרתי לו שבדרך שבה הוא פועל הוא מסייע ליריבי ישראל במפלגה הדמוקרטית, ושובר את הקונצנזוס היחיד שיש בפוליטיקה האמריקאית. שאלתי אותו: 'מה אתה עושה?!'. מאז הוא לא דיבר איתי".

מרגלית סיפר כי בעבר היו ניסיונות להדיחו, אך העורך הקודם עמד לצידו, "אני חושב שהיו ניסיונות להדיח אותי, אני בטוח. אבל אי-שם בין משפחת אדלסון ובין עמוס רגב הוחלט, לפחות נכון לעכשיו, להדוף את הדרישה הזאת ולהעמיד את המשך עבודתי בדיוק על הבסיס של ההסכם שכבר חתמו לפני 10 שנים". על השאלה האם שוחח עם ביסמוט מאז שנכנס לתפקידו הוא אמר: "כן, באתי למערכת, ישבנו איזה חצי שעה. הכול יימשך כסדרו".