ברוך דיין האמת: הרב יהודה שביב הלך לעולמו

הרב שביב היה ר"מ בישיבת הר עציון, מעורכי כתב העת השנתי של מכון צומת, 'תחומין'. מחברם של ספרים רבים בנושאי יהדות מגוונים. הלווייתו תתקיים בשעה 11:30 באלון שבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/18 09:23 יג בטבת התשעט

ברוך דיין האמת: הרב יהודה שביב הלך לעולמו
הרב יהודה שביב ז"ל, צילום: מכון צומת

ברוך דיין האמת. הרב יהודה שביב, לשעבר ר"מ בישיבת הר עציון, מעורכי כתב העת ההלכתי 'תחומין', ומחברם של ספרים רבים בנושאי תנ"ך, מחשבה, הלכה וגמרא, הלך לעולמו הבוקר (ו').

הרב יהודה שביב שימש כר"מ בישיבת הר עציון באלון שבות מאז ימיה הראשונים ועד לשנת תשס"ג. במקביל, פרסם ספרים רבים בנושאים שנים, בהם הספר 'בין הפטרה לפרשה', על ההפטרות, מסיני בא - עיונים בפרשות השבוע, בציר אביעזר - עיונים בסוגיות חברה ובמלאכות שבת, ועוד רבים. במקביל, היה מעורכי כתב העת ההלכתי השנתי 'תחומין', של מכון צומת. לימד במכון למורים של מכללת הרצוג ופרסם מאמרים רבים.

ממכון צומת נמסר הבוקר: "מכון צומת אבל וכואב על פטירתו של הרב יהודה שביב, לשעבר ר"מ בישיבת  הר עציון ומעורכי תחומין. הרב שביב אהב תורה והאהיב  את התורה על לומדיה. משפחת צומת לדורותיה שולחת תנחומים למשפחתו היקרה. הרב מנחם פרל ראש המכון אומר כי  ספריו ומאמריו הרבים  של הרב יהודה שביב הם שמעידים על תרומתו הגדולה ליצירה התורנית כמו גם חלקו  בבנין המפעל המונומנטלי של   תחומין. יחד עם תלמידיו הרבים וכל מי שלמד מפיו ומכתביו אנו מבקשים  לנחם את בני משפחתו על דמות יחודית שאבדה מן העולם ותחסר לעולם התורה". 

ההלוויה של הרב יהודה שביב  תצא מרחבת בית הכנסת המרכזי באלון שבות היום (שישי)  בשעה 11:30 .