צום תשעה באב: 5 דברים שאסור לאכול בסעודה מפסקת

מזון מטוגן, אוכל חריף ואפילו עדשים: חמישה מאכלים שעדיף להימנע מהם רגע לפני שנכנס הצום הארוך | טיפים לתשעה באב

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/24 10:53 ח באב התשפד

צום תשעה באב: 5 דברים שאסור לאכול בסעודה מפסקת
תבשיל עדשים, צילום: etorres,Shutterstock

סעודה מפסקת היא סעודה שאוכלים לאחר חצות היום, והאחרונה שאוכלים לפני הצום. כבר במהלך הסעודה ניכרים סימני הצום, בכך שלא אוכלים שני תבשילים אלא תבשיל אחד. למנהג אשכנז נוהגים שהתבשיל יהיה "ביצה קשה", מאכל אבלים. אכילה של מאכלים חיים כמו פירות וירקות מותרת ללא הגבלה, וכן אכילת גבינות ומאכלי חלב. הנה 5 מאכלים שלא כדאי לכם לאכול בסעודה המפסקת.

1. עדשים

אנחנו מצטערים אם הרסנו לכם את התכניות לסעודה המפסקת הקרובה ולכל אלו העתידיות, אבל הבחירה שלכם בתבשיל עדשים היא לא בהכרח נכונה. עדשים הם אכן קטניות המכילות חלבון החיוני עבור הצום, אבל מדובר גם במאכל מצמיא מאוד. אם תאכלו אותו בסמוך לצום, אתם עלולים להיות צמאים מהר מהצפוי.

2. אוכל מטוגן

מה יותר טעים משניצלים וצ'יפס עסיסיים שיצאו היישר מהמחבת אל הצלחת? ובכל זאת, תחסכו לעצמכם. אכילת אוכל מטוגן, או כל מאכל רווי שומן, עלולה להזיק לכם ולהקשות על הצום הארוך העומד לפניכם.

3. מזון מתובל מאוד

אין ספק שאורז לבן הוא די משעמם, אבל תיבול עשיר מדי, חריף מדי או מלוח מדי עלול להגביר את הצמא. לכן הקפידו הפעם לתבל קצת פחות ממה שאתם רגילים, זה אולי יהיה טעים פחות אבל תודו לעצמכם בהמשך.

4. עוגות ועוגיות

תעשו לעצמכם טובה ותשמרו את המתוקים לסוף הצום. בסעודה המפסקת, מלבד החיוב להסתפק בתבשיל אחד, עדיף להימנע מאכילת אוכל מתוק מדי ועתיר בסוכר.

5. קפאין

כדאי להימנע מכל משקה שמכיל קפאין כמו קפה, קולה, משקאות אנרגיה וגם תה. שתיית קפאין בסמוך לצום עלולה להגביר את כאבי הראש שלכם לאורך היום.

מה כן כדאי לאכול?

  • הרבה פירות (בעיקר ענבים)
  • טופו (או כל חלבון אחר)
  • פחמימות שמתפרקות לאט: אורז, תפוחי אדמה, נודלס
  • ירקות
  • לשתות הרבה מים