לא התבלבלנו: 40 תוספות אפשריות לחביתה

מירקות מגורדים ועד תערובת עשבי תיבול: חביתה לא חייבת להיות רק מביצים ומלח | 40 רעיונות לתוספות שאף פעם לא חשבתם להכניס לחביתה שלכם

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 22/07/24 17:41 טז בתמוז התשפד

לא התבלבלנו: 40 תוספות אפשריות לחביתה
חביתה, צילום: siamionau pavel,Shutterstock

אתם אולי חושבים שאנחנו מגזימים, אבל אנחנו דווקא רציניים לגמרי - חביתה יכולה להיות ארוחת ערב רגילה, משעממת ופשוטה לגמרי, אבל היא יכולה להיות גם מנה מפתיעה עם טעמים מיוחדים והמון תוספות. אתם יכולים לשלב בין כמה, לבחור אחת אהובה או לנסות בכל יום משהו חדש - הנה 40 דרכים לשדרג את החביתה שלכם.

1. זיתים

שחורים, ירוקים או זיתי קלמטה (האפשרות המועדפת) יכולים להיות תוספת מושלמת וקלילה לחביתה. חותכים כל זית לפרוסות, מכניסים לתוך הבלילה ומתפנקים.

2. פטריות

כדי לשלב פטריות בחביתה שלכם עליכם לפרוס אותן (מומלץ פטריות שמפיניון), לטגן כמעט עד הסוף ואז לשפוך את בלילת הביצים. אפשר להוסיף גם בצל, ביצים ותבלינים שונים.

3. תפוחי אדמה

חביתת תפוחי אדמה היא אחת הארוחות המשביעות והקלילות. אפשר להכין אותה בשתי דרכים: לקלף את תפוחי האדמה, לחתוך לפרוסות דקות, לטגן ולשפוך את בלילת הביצים מעל (אחרי טיגון מלא). האפשרות השנייה היא ריכוך תפוחי אדמה בסיר, חיתוך לקוביות וטיגון יחד עם הבלילה.

4. בטטה

אותו הדבר בדיוק כמו עם תפוחי אדמה, רק טעים יותר.

חביתה עם בטטה

חביתה עם בטטה צילום: Angelika Heine,Shutterstock

5. צ'יפס

חביתת צ'יפס מועדפת במיוחד על הילדים הקטנים וכל כך קל להכין אותה - עם צ'יפס קפוא כמובן. מטגנים את הצ'יפס היטב, שופכים את הביצים, הופכים וזוללים.

6. גבינה צהובה

מי שאוהב את החביתה שלו נמתחת ועסיסית ישמח לשלב גבינה צהובה במנה הפשוטה. אם היא מגורדת שפכו אותה לבלילה, ואם לא חתכו לקוביות קטנות והוסיפו פנימה.

7. פטה

גבינת פטה תשתלב מדהים בחביתה עם עשבי תיבול, בצל או כל תוספת שאתם אוהבים, ותעניק תחושה של ארוחת בוקר יוונית. עם סלט עלים בצד, מושלם.

8. צ'דר

האחות המושחתת יותר של הגבינה הצהובה היא גבינת צד'ר - עסיסית, שומנית וחריפה מעט. אפשר לחתוך אותה לפרוסות דקות ולהניח מיד (לא להתמהמה) כששופכים את הבלילה למחבת. ואם כבר מושחת, תשתמשו בחמאה.

9. בצל

התוספת הקלאסית שמשדרגת כל מאכל תשדרג בצורה מופלאה גם את החביתה שלכם. קוצצים או פורסים, מזהיבים קלות (שימו לב לא להשחים, זה ממשיך להיטגן יחד עם הביצים) ואז שופכים את הבלילה.

10. בצל ירוק

הגרסה המרעננת יותר והירוקה יותר היא הבצל הירוק, שמשתלב בחביתה בדיוק כפי שהוא מככב בכל סלט ביצים. אין צורך לטגן לפני, קוצצים ומכניסים לבלילה.

11. שום

מי לא אוהב שום? הירק עם הטעם הדומיננטי שמשאיר ריח רע בפה גם אחרי שעות משדרג לבדו כל מאכל פשוט. כתשו מלא שיני שום (לא להגזים), הכניסו לבלילה ותנו למישהו לאכול לפני שהוא יוצא לדייט.

12. עשבי תיבול

מה שכיף באומלט עשבי תיבול זה שאפשר להוסיף לה כל מה שרוצים - פטרוזיליה, שמיר, עירית, טימין, כוסברה - והיא תמיד תיראה מקצועית כל כך, כמו מנה של מסעדה.

חביתת עשבי תיבול

חביתת עשבי תיבול צילום: Stepanek Photography,Shutterstock

13. חביתת ירק

חביתת ירק היא כמעט פשטידה, אבל עדיין מכינים אותה במחבת. אתם יכולים להכניס פנימה כל ירק שאתם אוהבים, מגזר ועד זוקיני, לגרד אותו ולטגן יחד עם המון ביצים ומעט מלח. התוצאה תהיה ארוחה של ממש.

14. עגבניות

עגבנייה יכולה להשתלב כמעט בכל דבר, אז כמובן שתשתלב נפלא גם בחביתה. פרסו עגבניות דק-דק, סדרו על המחבת בצורה יפה ואז שפכו את בלילת הביצים. כשתהפכו, תגלו מחזה מרהיב.

15. פלפלים

אם מתחשק לכם חביתה צבעונית ומהממת, כדאי שתכינו חביתה עם פלפלים בכל הצבעים. חתכו לקוביות קטנות פלפל צהוב, אדום וכתום (אפשר גם ירוק, למעוניינים) וערבבו יחד עם הבלילה. שימו לב שתצטרכו לתת קצת יותר זמן לטיגון כדי לאפשר לפלפלים להתרכך מעט.

16. פלפל חריף

יש אנשים שאוהבים את האוכל שלהם חריף, וכך גם את החביתה שלהם. רבע כפית של פלפל אדום קצוץ דק-דק (כמעט כתוש) תשדרג את בלילת הביצים שלכם בצורה שלא דמיינתם.

17. נקניקיות

בין אם אתם אנשים של חביתת מרגז או אלו שמעדיפים את הנקניקיות הפשוטות, אתם חייבים לנסות להכין חביתת נקניקיות. חותכים לקוביות, משחימים, שופכים את הבלילה ומטגנים.

18. בשר טחון

אם החביתה היא ארוחת הצהריים שלכם (אנחנו לא שופטים) היא ממש לא חייבת להיות חלבית. קחו בשר טחון, טגנו עד להשחמה ואז הוסיפו ביצים ותבלינים. עם טחינה או חומוס בצד, זה יהיה ואו.

19. סויה וסוכר

ידעתכם שחביתה יפנית (טמאגו) היא חביתה מתוקה? לא כולם מתחברים לגרסה הזאת, אבל יש מי שממש אוהבים אותה עם או בלי סושי. את הסויה והסוכר מוסיפים לבלילה לפי הטעם, ובדרך כלל מטגנים במחבת ריבועי ולא עגול.

20. תרד

מתחשק לכם להרגיש בריאים אבל עדיין לאכול ממש טעים? קחו עלי תרד, תקצצו גס, טגנו היטב ושפכו מעל ביצים. התוצאה מדהימה, ואם לא תספרו לילדים מה יש שם גם הם יהנו.

חביתת תרד

חביתת תרד צילום: istetiana,Shutterstock

21. קינואה

אלו שהתרד לא מספיק בריא להם ורוצים עוד יותר, מוזמנים להכין חביתת קינואה. כמובן שצריך לבשל אותה לפני שמוסיפים אותה לבלילת הביצים, אבל קחו בחשבון שהיא כמעט לא משפיעה על הטעם.

22. חלב

לא מעט שפים ממליצים לשלב חלב בתוך בלילת הביצים, שמוסיף אווריריות ופלאפיות לחביתה. נסו בעצמכם.

23. רוטב דגים תאילנדי

לא כולם יתחברו לאפשרות הזאת, אבל יש כאלה שכף אחת של רוטב דגים תהפוך לתוספת קבועה בחביתה שלהם. היא נקראת כמובן חביתה תאילנדית.

24. צנוברים

מתחשק לכם תוספת קלילה ומקורית שלא דורשת יותר מדי עבודה? אתם תמיד יכולים לקלות צנוברים ולהכניס פנימה.

25. פרמז'ן

פרמז'ן משתלב בכל דבר והטעם שלו משדרג פלאים כל מאכל, וכך גם חביתה. בין אם הוספתם גבינות ובין אם לא, פזרו פרמז'ן לפני שאתם הופכים את החביתה לצד השני.

חביתה עם פרמז

חביתה עם פרמז'ן צילום: Cook Shoots Food,Shutterstock

26. טונה

טונה זאת תוספת מושלמת למי שמנסה לשלב חלבון בתפריט ולא רוצה לאכול ישר מקופסת שימורים. מוסיפים את הטונה (מסוננת, כמובן) לבלילת הביצים ומכינים חביתה עם מלא חלבון.

27. יוגורט

דרך נוספת להוסיף חלבון לארוחה היא לשפוך יוגורט לבלילת הביצים שלכם. ממש ככה, כפי שהוא, ביחס שווה לביצים.

28. זעתר

לפעמים תבלין או צמח יכול להיות מספיק דומיננטי כדי לשדרג חביתה בעצמו, וזעתר הוא דוגמה מעולה. מעט ממנו והחביתה מקבלת ניחוח של מאפייה.

29. כרוב

לא תצליחו לדמיין כמה זה טעים עד שתנסו את זה. פרסו כרוב לפרוסות דקות וקטנות, טגנו במעט שמן ורק אז תוסיפו את הביצים. זה יוצא מדהים.

30. שיבולת שועל

מי שלא אוהב דייסות אבל חייב להיפטר משיבולת שועל (או אוהב, אם יש אנשים כאלה) יכול לטחון שיבולת שועל ולערבב אותה יחד עם הביצים. זה אמור להיות בריא.

31. רוטב צ'ילי

אם אתם אנשים של רטבים ותבלינים אבל כמה אפשר לאכול חביתה עם פפריקה, אתם תמיד יכולים להוסיף כף של רוטב צ'ילי ולקבל גם חריפות וגם מתיקות בבת אחת.

32. חביתת פיצה

חביתת פיצה הופכת לכזאת רק אחרי הטיגון. כשהחביתה כבר מוכנה אבל עדיין בתוך המחבת מורחים עליה רוטב פיצה (רסק עגבניות קלאסי יספיק) ומפזרים גבינה מגורדת, מכסים ל-3 דקות וזוללים.

חביתת פיצה

חביתת פיצה צילום: Jukov studio,Shutterstock

33. כרישה

חותכים את הכרישה לחתיכות בעובי של 2 ס"מ, מטגנים על מחבת עם שמן זית עד להזהבה, טורפים את הביצים ושופכים.

34. קישואים

חביתת קישואים (או זוקיני, לא מבדילים ביניהם) מכינים בקלי קלות. מקלפים את הקישואים, מגרדים בפומפייה, סוחטים מנוזלים ומערבבים עם הביצים. עכשיו רק נשאר לטגן ולהשוויץ.

35. שמיר וכוסברה

חביתה פרסית, החביתה החומה והמשביעה, מכינים עם שמיר, כוסברה, בצל והרבה כורכום. אפשר להוסיף קמח להסמכה ולהכין במחבת גדולה כדי לחלק לכולם.

36. אפונה

אם אתם רוצים להרגיש בריאים וירוקים אבל לא בקטע של עשבי תיבול, אתם תמיד יכולים לבשל אפונה ולהוסיף אותה לחביתה שלכם.

37. חומוס/קמח חומוס

חביתת חומוס נחשבת למאכל טבעוני, אבל זה לא אומר שאי אפשר להכין אותה בגרסה אחרת. אפשר להוסיף קמח חומוס לבלילה שלכם או גרגירי חומוס ממש, וכך לשדרג את הטעמים בקלות.

38. קטשופ

יש מי שיזדעזע, אבל יש כמה ילדים שממש ישמחו לקבל את החביתה הזאת. מכינים אותה כך: בהתחלה מטגנים כרגיל את הביצים, אך כשמגיע הזמן להפוך מזלפים קטשופ מלמעלה וסוגרים לחצי. נותנים טיגון קצר ומוציאים ישר לצלחת של הילד כי מי עוד יאכל את זה.

חביתה עם קטשופ

חביתה עם קטשופ צילום: AS Foodstudio,Shutterstock

39. טופו

חביתה עם טופו משתלבת בדרך כלל בגרסה המקושקשת. עם הידיים "מפוררים" טופו לחתיכות גסות, מטגנים עם תבלינים שאוהבים ואז שופכים את הביצים ומשקשקים. התוצאה ממש מכוערת, אבל ממש טעימה.

40. אורז

נשאר לכם אורז מבושל משבת ואין מצב שתמשיכו להשתמש בו? אתם תמיד יכולים להכניס אותו לחביתה שלכם.