סוף סוף מצאנו בראנץ' כשר ביפו - 2 דקות מהים

תושבי המרכז יודעים כמה קשה למצוא מסעדה כשרה בלב יפו, ובטח כזאת שמגישה פרנץ' טוסט מושלם. כדאי שתכירו את הבראנץ' הכשר במלון "מרקט האוס", שממוקם 2 דקות הליכה מהים | ביקורת מסעדה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 03/07/24 14:44 כז בסיון התשפד

סוף סוף מצאנו בראנץ' כשר ביפו - 2 דקות מהים
בראנץ' כשר ביפו, צילום: נועם פריסמן

במשך שנה שלמה גרתי ביפו האהובה, שבעיניי היא החלק היפה יותר של תל אביב. שוק הפשפשים כבר הפך לביקור קבוע בימי שישי - אפילו עבדתי שם לתקופה - ואני כבר (כמעט) לא הולכת לאיבוד בסמטאות. אבל עם כל האהבה לשוק האותנטי הסמוך לחוף הים, לשומרי הכשרות אין הרבה מה לחפש שם. מאז שנסגר "קפה שקד" המיתולוגי, נותרנו עם בתי עסק כשרים בודדים בלבד. מזל שהשיקו את הבראנץ' החדש במלון מרקט האוס, ומזל שנסענו עד לשם כדי לספר לכם מה לקחת מהתפריט.

ממאפי שמרים ועד מנות ספיישל

לפני שנעסוק באוכל, שווה להגיע למקום רק בשביל מפגש עם נטשה - מנהלת חדר האוכל במלון. האישה הכי מתוקה ואנרגטית שפגשנו, שפטפטה עם כל הלקוחות במתיקות ועם המון הומור ווידאה שלכולם טעים וכיף. גם שאר הצוות נהג באדיבות והסכים לערוך שינויים במנות כדי שנהיה מרוצות. המחיר לארוחה הוא 145 שקלים לסועד, ובמחיר הזה תקבלו גישה בלתי מוגבלת לכל הבופה הכולל מגוון של סלטים וגבינות, לחמים, מאפי בוקר וירקות. חוץ מאלו תוכלו להזמין מהמטבח שתייה חמה או ממנות הספיישל: חביתה (מקושקשת, רגילה או ביצת עין), בוריק, חומוס מסבחה ופלאפל, שקשוקה או פרנץ' טוסט.

בראנץ

בראנץ' כשר ביפו צילום: נועם פריסמן

אם כבר הברזתם מהעבודה ויצאתם לארוחת בוקר זוגית, לפחות שתצטלם יפה לסטורי

אחרי שהתמלאנו מקפה ומאפה (אי אפשר לעמוד בפני עוגת שמרים עסיסית ושוקולדית, וכולכם יודעים את זה) מצאנו בגבורה מקום גם לפרנץ' טוסט. קודם כל - הוא סופר פוטוגני. ואם כבר הברזתם מהעבודה ויצאתם לארוחת בוקר זוגית, לפחות שתצטלם יפה לסטורי. למרבה המזל הוא היה גם טעים, עם ביצים במידת עשייה מושלמת ומלא פרמז'ן (זה אף פעם לא יותר מדי). אחרי המנה הזאת לא נותר עוד הרבה מקום בבטן, אך שוב התעלינו על עצמנו וניגשנו לבר הסלטים, כי הכרובית במיונז קרצה לי מהצד השני של החדר ואם כבר הגעתי עד לשם לא היה לי נעים מפלטת הגבינות ליד.

המקום עצמו קטן וחמים, יש ישיבה גם בפנים וגם בחוץ. המרצפות השקופות בחדר האוכל חושפות מתחתיהן מבני אבן עתיקים (הם לפחות נראים עתיקים) והמדפים עמוסי היינות תורמים לאווירה הנוסטלגית המותאמת לשוק שמקיף את המקום. אם כבר הגעתם תשמרו מראש זמן לסיבוב בבסטות (תתפלאו לגלות איזה מציאות נפלאות אפשר לרכוש שם) ותקפצו להשקיף על הים על יד כיכר השעון.

בראנץ

בראנץ' כשר ביפו צילום: נועם פריסמן

מרקט האוס

כתובת: בית אשל 5, יפו תל אביב

כשרות: רבנות תל אביב

שעות פתיחה: א'-ה' 6:30-12:00, ו' 6:30-13:00

טלפון: 03-7974000

הכתבת הייתה אורחת במסעדה