בלי להתפשר על הטעם: שלושה טריקים שיעזרו לכם לחסוך בשמן זית

שמן הזית הפך לאחרונה למוצר יקר ערך ומחירו נסק לשמים. אספנו כמה טיפים וטריקים שיעזרו לכם לחסוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 20:56 יח בסיון התשפד

בלי להתפשר על הטעם: שלושה טריקים שיעזרו לכם לחסוך בשמן זית
שמן זית, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

בחודשים האחרונים מחירו של שמן הזית קפץ בעשרות אחוזים, קפיצה שגרמה לעלייה ניכרת בניסיונות הזיוף. בכדי לחסוך בעלויות, אספנו לכם שלושה טריקים שיעזרו לכם להפחית שימושים ולהתנהל נכון עם הנוזל היקר.

למדוד, לא לשפוך

במטבח הישראלי רבים נוהגים לשפוך ישירות מבקבוק שמן הזית, פעולה שגורמת לבזבוז. נסו להשתמש בכף מדידה או במתקן שמן כדי לשלוט בגודל המנות שאתם מעוניינים בהם, כך לא תבזבזו שמן מיותר וגם תשמרו על הבריאות.

כלי מדידה במטבח

כלי מדידה במטבח צילום: Toru Kimura,Shutterstock

קנו בכמויות גדולות ואחסנו כמו שצריך

רכישת כמויות גדולות יותר יכולה להיות חסכונית יותר. פחים של חמישה ליטרים נמכרים בבתי בד שונים, אמנם לעיתים במחיר גבוה אך מבצעים שונים יכולים להוזיל עליות. יתרון נוסף בפחים הגדולים הוא האיכות הקבועה והכמות הגדולה שיכולה להספיק לחודשים רבים. טיפ נוסף וחשוב הוא אחסון במקום קריר ויבש שחיוני להארכת חיי שמן הזית. אחסון נכון עשוי להכפיל את חיי המדף של השמן, להפחית בזבוז ולחסוך כסף.

בית בד ישראלי

בית בד ישראלי צילום: Michael Giladi,FLASH 90

הבינו את ההבדלים בין השימושים השונים

שמן זית מאבד מהאיכות שלו בעת בישול או טיגון, פעולות בהן אפשר להשתמש בשמנים שונים או בשמן זית זול יותר. את שמן הזית האיכותי שלכם שמרו לסלטים ותיבולים שידגישו את האיכות שלו. למשימות שונות אפשר לנסות תרסיס שמן זית שיכול להפחית משמעותית את הצריכה.

צילום: shutterstock