לא קוטג' ולא טופו: זה המאכל שמכיל הכי הרבה חלבון

כמה חלבון יש בגביע אחד של קוטג' ואיזה קטנייה היא התחליף האידיאלי לצמחוניים וטבעוניים? | כל מה שאתם צריכים לדעת על חלבון ועל המוצרים הכי שימושיים למי שזקוק לו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 15:57 יב בסיון התשפד

לא קוטג' ולא טופו: זה המאכל שמכיל הכי הרבה חלבון
טופו, צילום: Nungning20,Shutterstock

חלבון הוא תרכובת אורגנית המצויה בכל תא חי והכרחית לתפקוד גוף האדם. בשנים האחרונות גדלה המודעות לגבי חשיבות החלבון בעיקר בקרב אנשים שמתעמלים באופן קבוע ורוצים לחזק את השריר, והעולם המודרני פיתח פתרונות רבים למי שמנסה לשלב כמה שיותר חלבון בתפריט התזונתי ביניהם חטיפי החלבון ואבקות החלבון. מי שמעדיף לצרוך את החלבון בדרך הרגילה יוכל למצוא אותו במוצרים טבעיים - חלקם יצליחו להפתיע אתכם.

חזה עוף בראש, הגבינה הצהובה מפתיעה

בתקופה האחרונה מסתובבים ברחבי הרשת מתכונים רבים עם קוטג', הנחשב לאחד המאכלים עתירי החלבון. מי שכבר ניסה להכין פיתה קוטג', לאפה קוטג' או סתם לנשנש כארוחת בוקר, ישמח לגלות שגביע קוטג' קלאסי (250 גרם) מכיל כ-27 גרם חלבון. מי שמתעלה עליו היא קופסת שימורים של טונה בהירה בשמן (140 גרם), המכילה כ-36 גרם חלבון. אם תאכלו חזה עוף מבושל באותה הכמות בדיוק, תכניסו לגוף שלכם כ-43 גרם חלבון, מה שמציב אותו בראש הטבלה כמאכל עתיר החלבון.

בניגוד לקוטג', גביע יוגורט של "bio" (200 גרם) מכיל בסך הכל כ-8 גרם חלבון. 100 גרם של ביצה קשה או חביתה אמנם יכילו כמות מכובדת של 13 גרם חלבון, אך יש לזכור שביצה אחת שוקלת בין 50-75 גרם. חלב, שדומה בשמו לחלבון, יאכזב אתכם עם 7 גרם חלבון לכוס שלמה של חלב (240 גרם). בתחליף החלבון האידיאלי של הצמחונים, טופו הבית, תזכו ל-48 גרם חלבון בחבילה הקלאסית המכילה 300 גרם טופו. עדשים מבושלות הנחשבות גם הן לתחליף פופולרי מכילות 9 גרם חלבון ל-100 גרם. המפתיעה ביותר היא גבינה צהובה 28% המכילה 24 גרם חלבון לרבע מהחבילה הקלאסית (400 גרם).

טונה

טונה צילום: sweet marshmallow,Shutterstock

הרשימה המלאה - מוצרים עתירי חלבון

הכמויות מתייחסות ל-100 של כל מוצר.

חזה עוף מבושל/צלוי - 31 גרם חלבון

טונה - 26 גרם חלבון

גבינה צהובה 28% - 24 גרם חלבון

שעועית לבנה - 23 גרם חלבון

סלמון מבושל - 22 גרם חלבון

טופו הבית - 16 גרם חלבון

שיבולת שועל - 16 גרם חלבון

קינואה - 14 גרם חלבון

ביצה קשה/חביתה - 13 גרם חלבון

קוטג' 5% - 11 גרם חלבון

עדשים מבושלות - 9 גרם חלבון

יוגורט ביו - 4 גרם חלבון

חלב - 3 גרם חלבון