לא תאמינו, אבל נייר המגבת שיש לכם במטבח - יכול להציל את הסטייק שלכם

בין אם אתם שפים מנוסים או מתחילים במטבח, טיפ מפתיע זה יעזור לכם להפיק את המרב מכל מנה שאתם מכינים. לא תאמינו איך לא גילו לכם את זה קודם

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 10:45 ג בסיון התשפד | עודכן בתאריך 10/06/24 23:11

לא תאמינו, אבל נייר המגבת שיש לכם במטבח - יכול להציל את הסטייק שלכם
צילום: shutterstock

מי לא אוהב לבשל, אבל בואו נודה על האמת, טיגון דגים או בשר יכול להיות מסובך. אם זה העור של דג שנדבק למחבת או סתם סטייק שעלה המון כסף ובסוף לא קיבל חריכה יפה כמו במסעדה. אם אי פעם תהיתם איך להשיג את הקראסט הפריך האידיאלי בלי הנתזים ובלגן, מסתבר שהסוד פשוט הרבה יותר ממה שחשבתם. כל מה שצריך לעשות זה לקחת נייר סופג ולנגב טוב טוב את הדג או הבשר לפני שמעלים אותו על המחבת. אין פה מדע טילים או משהו זה פשוט לקחת חתיכה או שתיים של נייר סופג ולטפוח כמה פעמים על הדג. הלחות שספוגה בדג (או בבשר) תיעלם לתוך הנייר ונקבל דג יבש.

טים משנה חיים

טים משנה חיים צילום: Natalia Lisovskaya,Shutterstock

למה הטריק הזה עובד

לחות על הדג או הבשר היא האויב של טיגון מושלם משתי סיבות. הראשונה היא הכלל המפורסם ששמן ומים לא הולכים ביחד. בטיגון המים הופכים לאדים וגורמים לשמן חם להתיז לכל עבר (מתכון לכוויות ומטבח מבולגן). בנוסף, כל האדים האלה מונעים מהאוכל לקבל את הקרום הזהוב והקריספי שכולנו אוהבים. הסיבה השניה היא שהלחות באוכל מורידה את טמפרטורת השמן, מה שמוביל לבישול לא אחיד. חלקים מהדג או הבשר עלולים להתבשל יתר על המידה, בעוד שאחרים עדיין רטובים.

טיפים נוספים להצלחה

והנה עוד כמה טיפים מוצלחים לטיגון מושלם:

  • חממו את המחבת ודא שהמחבת והשמן חמים לפני התחלת הטיגון.
  • לא לצופף המנעו מטיגון של כמויות גדולות יחד. הצפיפות במחבת מורידה את טמפרטורת השמן וגורמת לאידוי במקום טיגון.
  • תנו לזה לנוח לאחר הטיגון, הניחו את הדג או הבשר שלכם על רשת לכמה דקות. זה שומר על הפריכות ומאפשר לכל עודפי שמן לנזול למטה.

אז בפעם הבאה שאתה במטבח, זכרו את הטיפ הקטן הזה. הוא ממש פשוט ולא כרוך במאמץ או פלצנות, בלוטות הטעם שלכם יודו לכם.