7 טיפים ששינו לי את כל מה שחשבתי על מוקפץ

כשמכינים מוקפץ חייבים לבחור במחבת הנכונה, לדעת איך לחתוך את הירקות ואיזה רטבים לשפוך מעל | 7 טיפים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם מקפיצים ירקות במחבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 15:28 כא באייר התשפד

7 טיפים ששינו לי את כל מה שחשבתי על מוקפץ
מוקפץ מושלם, צילום: OlgaBombologna,Shutterstock

מי שחושב שכדי להכין מוקפץ סיני או תאילנדי צריך לקחת כמה ירקות ולזרוק למחבת - טועה. בשביל לקבל מוקפץ מושלם שיתחרה באלה שמכינים במזרח אסיה אתם צריכים להכיר כמה טיפים מנצחים וחשובים שמשנים הכל.

המחבת הנכון

תתפלאו לגלות שגם למחבת שתשתמשו בו להכנת המוקפץ יש משמעות. העדיפות הגבוהה ביותר היא מחבת ווק סיני עמוק שמושלם בדיוק להקפצה, אבל אם לא בא לכם להשקיע יותר מדי כסף חשוב שהמחבת תהיה לפחות נון סטיק עמוק ככל האפשר.

ווק

ווק צילום: Anton Chernov,Shutterstock

האטריות הנכונות

בדרך כלל הנטייה היא להשתמש באטריות ביצים או אורז, אבל האטריות המושלמות למוקפץ הן אטריות אודון. קונים אותן באריזות וואקום והן לא דורשות בישול, רק חליטה של 10 שניות במים חמים. הן עבות יותר, שמנוניות יותר ועסיסיות יותר, והן נשמרות טוב יותר אחרי כמה שעות בניגוד לסוגים האחרים שהרטיבות עלולה להפוך אותן למושיות.

אטריות אודון

אטריות אודון צילום: OlgaBombologna,Shutterstock

טיפול בעוף/טופו/דג

אם במוקפץ שלכם יש קוביות של חלבון כל שהוא - טופו, חזה עוף או סלמון - חשוב לטפל בהן בנפרד מהירקות. עוד לפני ההקפצה תנו להם השרייה במרינדה (כמה שיותר זמן, יותר טוב) וכשאתם מתחילים בבישול תנו להם הקפצה בנפרד. תקפיצו עד להשחמה, תוציאו הצידה ותחזירו רק אחרי שכל הירקות מוכנים.

עוף/טופו בנפרד

עוף/טופו בנפרד צילום: Vladislav Noseek,Shutterstock

ירקות נכונים וחיתוך נכון

הכיף במוקפץ הוא שאפשר לזרוק אליו כל ירק שיש במקרר - גזר, פלפל, פטריות, קישוא, בצל, שום, ברוקולי, קוביות בטטה, כרוב, כרובית ועוד. מה שחשוב הוא לדעת איך להתייחס לכל ירק ולחתוך אותה בצורה הנכונה. קישוא יכול להיות נפלא במוקפץ, אבל אם תחתכו אותו דק מדי הוא עלול להפוך נוזלי מדי ולהידבק לשאר הירקות. גזר זקוק לזמן בישול ארוך, לכן יהיה עדיף תמיד לחתוך אותו קטן יותר מהירקות האחרים. את הבטטה תעדיפו להכין בנפרד, בתנור, ולהכניס אותה בסוף הבישול.

ירקות למוקפץ

ירקות למוקפץ צילום: Markus Mainka,Shutterstock

הרטבים הנכונים

הרוטב המושלם הוא זה שמשלב הכל יחד: חצי כוס מים, רבע כוס סויה, חצי כוס טריאקי, 3 כפות צ'ילי מתוק ורבע כוס סילאן. אם רוצים שהרוטב יהיה מעט סמיך יותר, אפשר להוסיף כפית קורנפלור. אפשרות נוספת לרוטב היא שילוב של רוטב סויה עם סילאן או סוכר חום, חומץ אורז ומעט צ'ילי יבש.

רוטב למוקפץ

רוטב למוקפץ צילום: Atsushi Hirao,Shutterstock

זמני בישול והקפצה

מוקפץ, כשמו כן הוא, צריך להיות מוקפץ. בניגוד לתבשילים בהם אתם יכולים להניח את הירקות ולשבת לקפה בזמן שהם מתרככים, כאן אתם חייבים להיות צמודים לאש כל הזמן. המוקפץ צריך להתבשל על אש גבוהה ועליכם להקפיץ את הירקות כל הזמן. לא חייב להניף את המחבת כמו מקצועניים, אפשר גם להשתמש בכף ולהקפיץ את הירקות בפנים. זמן הבישול הנכון תלוי בירקות שבחרתם - גזר יזדקק לבישול ארוך יותר, פטריות צריכות דקות בודדות בלבד.

מוקפץ

מוקפץ צילום: IVASHstudio,Shutterstock

לאכול טרי

מוקפץ הכי טעים כשהוא טרי, כשהירקות עוד לוהטים במחבת והאטריות עסיסיות מהרוטב. תשתדלו להכין את המוקפץ כמה שיותר קרוב לארוחה, ואל תחממו אותו במיקרוגל.

מוקפץ טרי

מוקפץ טרי צילום: nelea33,Shutterstock