מדריך 7 טעויות נפוצות בבישול שאתם יכולים לתקן בקלות

גם אם אתם בשלנים מנוסים, המדריך הזה עשוי להציל אתכם מהטעות הבאה. עצות קלות ומועילות לכל חובב בישול ואפיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 15:18 ג באלול התשפג

7 טעויות נפוצות בבישול שאתם יכולים לתקן בקלות
עוגה שרופה, צילום: shutterstock

בדיוק כמו רבים מכם, גם לי היו אסונות במטבח. אני זוכר את הפעם הראשונה שניסיתי להרשים את הדייט שלי עם סופלה שוקולד ביתי. אבל הקצפתי יתר על המידה את החלבונים, ומה שהיה אמור להיות קינוח אוורירי הפך לפנקייק צפוף ודוחה. התגובה של הדייט שלי היתה אחת כזו שלא שוכחים. אבל בזכותו למדתי שכל טעות היא הזדמנות ללמוד.

1. המלחת יתר של המנה

יש כאלה שאומרים שזה מאהבה, אבל בכל אופן אוכל מלוח מידי מוציא את כל החשק. הפתרון: מוסיפים פרוסות תפוחי אדמה לתבשיל. תפוח האדמה משמש כספוג, סופג חלק מהמלח. עוד בז'אנר: דילול על ידי הוספת מרק או מים לשינוי היחסים במנה, או הוספת לימון שבאופן מפליא מאזן את המליחות.

2. שום שרוף

המון תבשילים מתחילים, בצק, בלטגן שום. אבל הנה ממצמצתם ועכשיו זה שחור. שום שרוף נותן טעם מר לכל מנה לא משהו מומלץ. הפתרון במקרה הזה יהיה להתחיל מחדש, והפעם לוודא שהלהבה לא גבוה מדי ולא לזוז מהחמבת אפילו לא לרגע. זכרו, שום מתבשל במהירות, במיוחד כשהוא כתוש.

3. אוכל מטוגן רטוב

חלמתם על עוף מטוגן פריך, אבל יצאו לכם סמרטוטים... הפתרון: ודאו שהשמן נמצא בטמפרטורה הנכונה, כדאי להשתמש במדחום. חשוב לא לטגן כמות גדולה ביחד, זה פשוט גורם לטמפרטורה של השמן לצנוח במהירות וחבל.

למי מאתנו זה לא קרה?

למי מאתנו זה לא קרה? צילום: shutterstock

4. בישול יתר של פסטה

במקום אל דנטה, יצאו לכם גושי פסטה דביקים מבושלים מדי. הפתרון: תמיד לשים טיימר שתי דקות פחות ממה שכתוב על האריזה ולבדוק כל הזמן.זכרו הפסטה ממשיכה להתבשל קצת גם אחרי שיצאה מהסיר.

5. האוכל נדבק למחבת

הבעיה הנפוצה ביותר החביתה נדבקת למחבת, או שאתם לא מצליחים להפוך את הפנקייק, ונשאר לכם חצי תקוע על המחבת. הפתרון: יבשו את האוכל לפני הטיגון. השתמשו במחבת חמה מספיק ורססו שמן לפני שאתם מוספים את האוכל. כאשר האוכל מוכן באופן טבעי הוא ישתחרר מהמחבת.

6. עוגות שלא עולות

עקבתם אחרי כל ההוראות של המתכון, אבל העוגה שלכם נשארת שטוחה ולא מתרוממת. יש יותר מסיבה אחת לזה, אבל הנה כמה רעיונות: ודאו שאבקת האפייה או הסודה לשתיה שלך טריים. הימנעו מפתיחת דלת התנור לעיתים קרובות, בכל פעם שהדלת נפתחת אוויר קר נכנס והטמפרטורה בתנור צונחת ועשויה להשפיע על התפיחה.

עוגה בצורה של הר

עוגה בצורה של הר צילום: shutterstock

7. האוכל מתוק מדי

כולנו אוהבים מתוק, אבל יש מקרים שזה כבר מוגזם. כדי להפחית את המתיקות, אפשר להוסיף מיץ לימון או קצת שמן זית שיעזרו להפחית את המתיקות. אפשר גם קמצוץ של מלח. והכי חשוב להוסיף הכל במינונים קטנים, לטעום ושוב לתקן.

בקשה אחת, אם למדתם משהו מהטיפים פה, שתפו את הכתבה עם עוד מישהו, ותצילו אותו מהטעות הבאה, לכו תדעו אולי זה יקרה דווקא בארוחה שאתם תהיו מוזמנים אליה, לא חבל? ואם יש לכם עוד עצות וטיפים - כתבו אותם בתגובות.