רק לא מים: 4 טיפים שיעזרו לכם להיפטר מהטעם החריף בפה

התחושות הקשות לאחר אכילת חריף, המלוות בצריבה, קוצר נשימה ותחושת שריפה בפה, נשארות איתנו דקות ארוכות לאחר הביס. אספנו בשבילכם ארבעה טיפים מפתיעים שיעזרו לכם להיפטר מהטעם הלוהט

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 12:31 יא בסיון התשפג

רק לא מים: 4 טיפים שיעזרו לכם להיפטר מהטעם החריף בפה
צילום: shutterstock

כולנו מכירים את התחושה הזאת לאחר אכילת חריף: הלשון מעקצצת, עשן יוצא מהאוזניים, צורך עז להתנשף ותחושה של בעירה בתוך הפה. הנטייה הטבעית שלנו היא לגשת לבקבוק המים הקרוב ולשתות אותו עד תום, אך מדובר בטעות נפוצה וקריטית. אספנו בשבילכם ארבעה טיפים שיעזרו לכם להיפטר מתחושת החריפות בקלות וביעילות.

1. חלב

אחת הדרכים היעילות ביותר להיפטר מהטעם החריף בפה היא לצרוך מוצרי חלב כמו חלב, יוגורט או גבינה. מוצרי חלב מכילים חלבון בשם קזאין, הנקשר למולקולות הקפסאיצין ומנטרל את החום שלהן. שתיית כוס חלב או אכילת כף יוגורט יכולה לעזור להרגיע את הפה הבוער ולהיפטר מהטעם החריף.

2. פירות הדר

אחד הפתרונות המפתיעים ביותר הוא מציצת פירות הדר, טריז לימון או ליים. פירות ההדר מכילים חומצות שיכולות לסייע בפירוק מולקולות הקפסאיצין ולהפחית את החום שלהן, וכך מציצת פתיל לימון או ליים יכולה לרענן את הנשימה ולעזור לכם להיפטר מכל הטעמים החריפים המתמשכים.

פירות הדר

פירות הדר צילום: shutterstock

3. לחם, אורז וקרקרים

מאכלים יבשים כמו לחם, אורז וקרקרים יכולים לעזור לספיגת החום ממזונות חריפים, בזכות העמילן שלהם. לעמילן יכולת להיקשר למולקולות הקפסאיצין ולנטרל את החום שלהן, וכך נגיסות בודדות של לחם או כף אורז יכולות לעזור להרגיע את הפה הבוער ולהיפטר מהטעם החריף.

4. מיץ ובירה כן, מים - ממש לא

כשאנחנו אוכלים חריף, הנטייה הטבעית שלנו היא לחפש באופן מיידי כוס מים וללגום ללא הפסקה. אנחנו כאן כדי לומר לכם: תפסיקו לעשות את זה. לא רק שהמים לא עוזרים להעביר את תחושת החריפות, הם עלולים להחמיר אותה. במקום זאת, כדאי לשתות משקאות אחרים כמו חלב, מיץ או בירה, משקאות המכילים תרכובות שיכולות לעזור להיקשר למולקולות הקפסאיצין ולהפחית את החום שלהן ובכך לנטרל את הטעם החריף.