לרגע הרגשנו בכפר רומנטי באירופה: ביקרנו במסעדת הבשרים שפונתה מהצפון

במחיר הוגן ושווה לכל נפש, תוכלו לקבל במסעדת "300 גרם" הצפונית חוויה מגוונת של בשר איכותי, ממרחים ורטבים מפתיעים מאוד, ובעיקר שירות אדיב ונעים. על הדרך תעזרו למפונים מגבול הצפון, ותהנו מכל רגע

חדשות כיפה עדיאל רמתי, חדשות כיפה 24/07/24 16:37 יח בתמוז התשפד

לרגע הרגשנו בכפר רומנטי באירופה: ביקרנו במסעדת הבשרים שפונתה מהצפון
מסעדת "300 גרם", צילום: עוז אוחיון

אחת הבעיות הידועות של שומרי כשרות בחו"ל, היא התסכול הרב כשנתקלים במסעדה מפתה ומגלים שמלבד בקבוק סודה, המנות הפוטוגניות לא בדיוק הפריסו פרסה או שסעו שסע בחייהם. כשהגענו למבנה של "300 גרם" הצפונית, הרגשתי לרגע כמו תייר שמגלה באמצע כפר נידח ורומנטי באירופה איזו מסעדה מושכת וביתית, בה אוכל לשבת ופשוט לאכול. ישב איתי נעם, חבר ילדות שלטענתו התחיל להתמחות בסוגי בשר. אני חושב שאני מאמין לו, וממילא שלא יצא לנו לדבר אחד על אחד הרבה זמן מאז לידת בנו הבכור, כך שזאת הייתה הזדמנות מעולה.

מאז תחילת המלחמה, המסעדה שהקימו לפני 12 שנה איתי וגל חסון במושב בצת המפונה, עמדה שוממה. בחודשים החולפים ניהל הזוג משלוחים ישירות מביתם שבגעתון, עד שלאחרונה הבשילו התנאים והם העתיקו את המסעדה למשכן חדש, בבוסתן הגליל הפסטורלית (סמוך לכביש מס 4), בין עכו לנהריה.

השף איתי חסון

השף איתי חסון צילום: עוז אוחיון

מלון ברוטב אסייאתי במנה הראשונה

ההתחממות הגלובאלית לא פסחה גם על עכו, ולפיכך ישבנו סמוך למזגן המושיע, בחלל העיצוב המודרני אך ביתי שהמקום מאופיין בו, והזמנו את "ארוחת השוק הזוגית" (199 שקלים). המנה הגיעה עם לחם הבית שלווה בסלטים מפתיעים שלא היינו חושבים עליהם אפילו, כגון מלון ברוטב אסייאתי (!) שהיה טעים ומגניב להפליא (בילדותי חשבתי שאנחנו המשפחה היחידה שמגישים בה מלון כמנה ראשונה). גם ממרח הבצל היה תגלית מעניינת ממש, וכן הלאבנה הפרווה. הצ'וריסוס עגל שהגיע על מצע של כרוב כבוש וממרח טעים, סיפק את הסחורה והכין אותנו למנה העיקרית המסגרת הארוחה: מיקס בשרים של אנטריקוט, פרגית ועגל טלה.

המסעדה, מעוצבת בטוב טעם

המסעדה, מעוצבת בטוב טעם צילום: עוז אוחיון

אסאדו על פנקייק במייפל?

המנה נחה על תפוחי אדמה וירק, והייתה עשירה ומגוונת, כשבבשר עצמו ניתן היה למצוא חלקים בכל סוגי הבישול שלו. מתוך סקרנות ביקשנו לטעום גם מה"מגדל אסאדו מפורק" (45 שקלים), שבו ניתן היה לחוות את הבשר המפורק על פנקייק עם רוטב מייפל. כך כמו ששמעתם. בהחלט מעניין ומפתיע. לסיום, עם הגעת תפריט המתוקים, קינחנו את האירוע עם וופל בלגי וטארט לימון ופיסטוק, שכל אחד מהם עמד בפני עצמו ונתנו תחושה נעימה לצאת איתה לדרך חזרה לירושלים הרחוקה.

מסעדת "300 גרם", רחוב האקליפטוס 13, מושב בוסתן הגליל

זמני פתיחה: ימים א’ עד ה’ 12:30 ועד 22:00

ימי ו’ (קיץ) – 12:00-15:00 (בחורף סגור)

מוצ"ש (קיץ) – סגור

מוצ"ש (חורף) מ-18:00 – 22:00

כשרות: כשר למהדרין

הכותב היה אורח במסעדה