המסעדה הזאת גרמה לנו להאמין שיש ים בירושלים

מסעדת "ורדנה" השוכנת במלון מצודת דוד, מעניקה חוויה שלא מקבלים כל יום - לסעוד בתוך ההיסטוריה. באווירה יוקרתית מאוד ומגוון אנושי כמו שרק ירושלים יכולה להציע, קיבלנו ערב שלא נשכח | ביקורת מסעדות

חדשות כיפה עדיאל רמתי, חדשות כיפה 02/07/24 09:59 כו בסיון התשפד

המסעדה הזאת גרמה לנו להאמין שיש ים בירושלים
לסעוד מול החומות, צילום: יח"צ

עבר זמן רב מאז היה לי זמן להתבונן בחומות ירושלים באמת. האבנים העצומות שהגנו בעבר על תושבי העיר מאויבים, נצנצו אליי כשהגעתי למסעדת "ורדנה" לקראת השקיעה, והיה אפשר לחוש בהבלחות הקדושה שאצורה בכל סדק וסדק בהן. עם המראה הזה של העיר העתיקה מבעד לחצר המסעדה, בקרקוש הצלחות העדין ובתחושה של יוקרה בעודי יושב כמו איש מאוד חשוב (רק חסר חליפה) על החצר הגדולה של מלון "מצודת דוד", התחלנו את הארוחה שלנו.

מנת הסביצ

מנת הסביצ'ה המוצלחת צילום: יח"צ

כאילו יש ים בירושלים

התפריט, של השף כפיר מיסניקוב, מתאפיין במגוון רחב מאוד של טעמים, שלרובם יש טוויסט מעניין וערב לחך. אנחנו התחלנו את הארוחה עם טאטקאי איירון סטייק (100 שקלים), סטייקים קטנים שמתובלים ברוטב סויה וליים (!), מיקרו בזיליקום, בצל סגול, בוטנים וג'ינג'ר, ואפשר לומר שעל אף ריבוי הטעמים במנה, היה ניתן לחוש בכל מרכיב, ולהנות מההרמוניה השוררת ביניהם. בנוסף, החלטנו לטעום את הסביצ'ה המיוחד של המסעדה (95 שקלים), שהוגש על קערה של קרח טחון, שלצד הברוסקטות המדויקות לו, היה מרענן, ונתן תחושה טריות כאילו מאחורי החומות שצפו בנו כל הזמן, יש ים ממנו הם דגו זאת ממש לפני כמה דקות.

דג הדוראד

דג הדוראד צילום: יח"צ

לא משהו ששכיח במסעדות

לקראת המנה העיקרית התלבטנו מה לקחת. הכל היה נראה טוב ושווה לנסות (לא משהו שכיח במסעדות, אגב). הלל לקחה את דג הדוראד (160 שקלים), שהגיע לשולחן עם מניפה של פירה חרוך מעליו, כמעין כרבולת טווס, עם קולי פלפלים מושלם וסלסת לימון - כל זה על מצע של פירה. הקראסטיות החיצונית של הדג, בשילוב הפנים שנימוח בפה, היה מוצלח ביותר, והשאיר טעם של עוד. אני בחרתי את הורדנה אסאדו קאט (170 שקלים), טרין שורט ריבס מפורק המעושן בעצי תפוחים, רוטב דמי גלאסוקולי תירס מעושן. היה לי טעים מאוד, אך הרגשתי שהמנה הזאת תהיה גן עדן למי שהוא קרניבורי בנשמתו.

קרמבל התפוחים - סיומת מוצלחת

סיימנו את הארוחה עם קרמבל התפוחים (55 שקלים), שהיה עשיר ולא שגרתי, ונתן את הסיומת הטובה ביותר לארוחה היוקרתית שסעדנו. במשך הסעודה שתינו מהקוקטיילים של ורדנה: "פיקאסו", ו"בריס אנד באבלס", (65 שקלים כל אחד), ונהנינו. המחירים אמנם לא זולים, אך הם בהתאם לחוויה המיוחדת של המסעדה.

לסיכום, אפשר לומר שהמסעדה נתנה לנו להרגיש כאילו אנחנו אנשים מאוד חשובים בעולם הזה. מהשירות האדיב ממש שניתן לנו, השקט והמרחב, ההתעניינות בשלומינו והריח המשכר מהמטבח, קיבלנו ערב יוקרתי ונעים, שימשיך איתנו זמן רב.

ורדנה

כתובת: מלון מצודת דוד, המלך דוד 7, ירושלים

טלפון: 026212396

כשרות: כשרות הרב רובין והרב לנדא

שעות פתיחה: א'-ה', 18:00-22:00

הכתב היה אורח במסעדה