השמנמן והרזה מבקרים בהרונסון

על הקיר במסעדת הרונסון כתוב fast cuisine, מה שמקבלים על השולחן כבר נותן משמעות אחרת לאוכל המהיר שהכרנו עד היום

חדשות כיפה בועז פרידמן 10/11/11 02:23 יג בחשון התשעב

השמנמן והרזה מבקרים בהרונסון
יחצ, צילום: יחצ

צהרי יום חול בתל אביב תמיד נותנים לי את ההרגשה שכולם לא עובדים חוץ ממני. המסעדות ובתי הקפה בעיר מלאים באנשים הרוכנים מעל צלחת עמוסה או לוגמים את קפה של צהריים כשמשקפי שמש נחים מעל ראשם. כשהתיישבנו בהרונסון, אני ומחליף השמנמן התורן - גדעון, החבר'ה שלידנו דיברו צרפתית. "טוב", אמרתי לגדעון, "האנשים האלו לא עובדים אז יש להם זמן ללמוד צרפתית".

"הרונסון" ממוקמת ברחוב דיזנגוף ההומה. נמלטנו פנימה. הקרמיקה העדינה, הלוגו באנגלית והלוח עליו כתובות בגיר צבעוני המנות המיוחדות משווים למקום נופך ניו-יורקי. לקחנו תפריט והתיישבנו בחוץ - חלק מהתכונה אבל לא ממש בתוכה. המקום מציע שמונה מנות כאשר כל אחת מאופיינת בתוספת אנטי פסטי משלה ויכולה להגיע בשלוש וריאציות שונות: בכריך, בסלט או על בסיס פיצה.

גדעון הזמין כריך "עוף סומאק- חציל קלוי" (29 ₪): פרוסות דקות ועסיסיות של עוף במרינדת סומק, חציל קלוי, איולי זעתר, חסה, עגבניות שרי ובצל סגול בלחם דגנים היישר מהתנור. אני ניסיתי פיצה "קורנביף- פטריות צלויות" (37 ₪): רצועות קורנביף, פטריות צלויות, איולי, עגבניות שרי ובצל סגול על בסיס פיצה. בנוסף הזמנו סלט "טופו טריאקי- פטריות צלויות" (36 ₪) ותפוחי אדמה צלויים בתנור (12 ₪).

הלחמים והמנות בהרונסון נאפיםנצלים בתנור לבנים והכול נעשה טרי ובמקום. כריך עוף סומק הוגש וגדעון עט עליו כמוצא שלל רב. זה התחיל לא טוב כשהוא ניסה להוריד את עטיפת הנייר מהכריך ונתקל בסירוב עקשני מצידה. העטיפה נדבקה לכריך וגנבה לגדעון חלקים מהסנדביץ'. ההמשך היה קצת יותר טוב לאחר שנגס בבשר העוף העסיסי אך באופן כללי "המנה קצת יבשה".

תמונה בגלריהתמונה בגלריה

פיצה קורנביף הייתה מצוינת. הבצק נאפה לרמה המדויקת של "פריך מבחוץ ורך מבפנים" וה"תוספות" השלימו את המנה לתענוג אמיתי: הקורנביף עשיר בטעם והירקות טעימים ומתאימים. סלט טופו טריאקי המכיל דפי טופו, פטריות צלויות, חסה אייסברג ורוקט, עגבניות (שרי כמובן), מלפפון, עדשים שחורים ווינגרט אפרסקים ליווה את המנות והוסיף לארוחה אופי רענן.

תפוחי האדמה מקבלים פיסקה חדשה פשוט כי מגיע להם. אמנם לא מדובר בתוספת יוצאת דופן או במנה מורכבת במיוחד אבל הפשטות שבאפייה בתנור לבנים שהרונסון מתמחה בו הופכת את התפוחים להצלחה לא רגילה. רצועות שמנות של תפוחי אדמה נחרכים במידה ומחכים לטבילה ברוטב איולי או ברוטב חרדל ודבש - ממ.. קראנץ'.

בין ביס לביס לגמנו מהמיצים המעולים. בתפריט, משקאות קלים (10 ₪) ולמי שמאס בפנטה ושות', קיימים שלושה "מיצי אהרונסון": תפוח רימון, תפוז רימון ולימונדה דובדבן (14 ₪). אנחנו הלכנו עם התפוזיים ולא התחרטנו. היצירתיות בהרונסון מצליחה ולא נופלת למקום המופרך.

"אין מה להתלבט לגבי קינוחים. יש רק שניים". קבעתי, "מה אתה מעדיף, קרמבל תפוחים או סופלה שוקולד?" "מה זה משנה?" ענה גדעון, "בכל מקרה תעשה מה שעשית עד עכשיו ותאכל חצי מהמנה שלי". צָדק.

יש לא מעט סיבות לחזור להרונסון, השילובים המסקרנים, תנור הלבנים הייחודי ואפילו המחירים, אבל כנראה שזה לא יהיה בזכות הקינוחים. הסופלה (15 ₪) והקרמבל (15 ₪) לא הפילו לנו את השטריימל, שניהם לא חוממו מספיק והיו חמים מלמעלה אבל קרים בתחתית, כנראה שלהרונסון יש גם מקרר לבנים מעולה.

מסעדת הרונסון, הברזל 17, דיזנגוף 164, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ה': 11:00-00:00, ו'- עד שעה לפני כניסת השבת, מוצ"ש - משעה אחרי יציאת השבת