המוצרים שישדרגו לכם את המנות לשבועות!

גבינת חלב כבשים עם שבבי סידן, גבינת חלומי עם נענע, גבינת קממבר צלויה, שמנת עם פלפלים חריפים, שלגון יוגורט עם גרנולה ואגוזי מלך, מסקרפונה מוקצפת הופכת לעוגה, אלה רק אחדים מחידושי תעשיית החלב, הגבינות והקינוחים החלביים לקראת שבועות תשע"ח.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 08/05/18 10:52 כג באייר התשעח

המוצרים שישדרגו לכם את המנות לשבועות!
צילום: shutterstock

גבינת חלב כבשים עם שבבי סידן, גבינת חלומי עם נענע, גבינת קממבר צלויה, שמנת עם פלפלים חריפים, שלגון יוגורט עם גרנולה ואגוזי מלך, מסקרפונה מוקצפת הופכת לעוגה, אלה רק אחדים מחידושי תעשיית החלב, הגבינות והקינוחים החלביים, לקראת שבועות תשע"ח. אז כדי לרענן ולהעשיר את הסעודות החלביות של החג המתקרב, כדאי להתעדכן בהיצע המפתיע הזה. מחלבת יטבתה למשל מחדשת עם רוטב שמנת ופלפלים חריף (9%) ורוטב שמנת עם תרד 13.5%. אפשר בעזרתם להעניק טעם מגוון לפסטה,  תבשילי ירקות, דגים, פשטידות, לזניה או כל תוספת חמה אחרת. קרטונית רוטב כזה המכילה 250 מ"ל, מספיקה ל-500 גרם פסטה.

מעדיפים אופציות צמחוניות? חברת אלפרו משיקה עכשיו שמנת אורז, שמנת סויה ושמנת קוקוס 5%.  הן אינן מכילות לקטוז או גלוטן ומהוות אלטרנטיבה לבישול רטבים, פסטות, מרקים ואפילו עוגות. המרקם בהחלט קטיפתי כמו שמנת "אמתית", אם כי הטעם כמובן שונה לגמרי. כ-8 עד כ-10 שקלים.

נעבור לגבינות. שטראוס הרחיבה את סדרת סימפוניה 9% בשני טעמים חדשים: סימפוניה עם פלפלים קלויים וסימפוניה עם שום. החברה מנמקת את הצורך לגוון כל עונה - באופיו של הצרכן הישראלי המחפש שיפתיעו אותו בטעמים קולינריים בעלי מרקם מעניין.

קממבר צלוי. חוות דרך התבלינים

קממבר צלוי. חוות דרך התבליניםצילום: הדס שפירא

ברילה

ברילהצילום: אפיק גבאי

 

ברילה

ברילהצילום: אסף אמברם

אנשי מחלבות גד אומרים שבימים המקדימים את שבועות יש עליה של כ 160% ברכישת גבינות מיוחדות ויקרות כמו משולשי מנצ׳גו, פקורינו, קממבר, ברי, וגבינות עם תוספות של אגוזי פקאן ופטריות כמהין. הם עצמם משווקים עכשיו גבינה כחולה בשם דייניש בלו, המתאימה לאכילה גם כנשנוש לצד יינות פורט ויינות קינוח. טובה להתכה ואף למריחה. 17 שקלים ל-100 גרם. לאוהבי גבינות חריפות מציעים במחלבות גד פרוסות מנצ'גו - גבינה ספרדית מחלב כבשים, מצופה בשבבי סידן הנוצרים בתהליך טבעי בזמן ההבחלה. 22.50 שקלים ל-150 גרם. ומי שמעדיף גבינה בטעם "נייטרלי", כמו החלומי הקפריסאית, יגלה אותה עכשיו עם טוויסט: תוספת נענע. כ-22 שקלים ל-200 גרם. החלומי משווקת בפרוסות בגודל לחמנייה עגולה, ומתאימה כשהיא מותכת כתחליף חלבי להמבורגר הבשרי.

את המוצרלה האיטלקית משווקים במחלבות גד כשהיא מעושנת, ובפרוסות, לטוסטים ולפיצה. 19 שקלים ל-200 גרם. ולקינוחים יש את המסקרפונה במרקם של קרם להקצפה מהירה. כ-20 שקלים ל-250 גרם. השימושים העיקריים של הקרם הזה הם: טירמיסו, עוגות גרם שניט וקינוחים בכוסות.

את הסיור הקולינרי סובב העולם מסיימים במחלבות גד עם גבינות שמנת ניו-יורקיות 30% שנוספו להן שום ושמיר או זיתים מרוסקים. 13.70 שקלים ל-200 גרם.

מחלבות גד

מחלבות גדצילום: סטודיו ניאו גרופ

חלומי נענע - גד

חלומי נענע - גדצילום: סטודיו ניאו גרופ

לא חייבים לקנות גבינות שאת התבלינים והטעמים הוסיפו להם במחלבות הייצור. "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית מציעה שנתבל בבית בעצמנו עם התערובות שלה שהן ייחודיות לגבינות: תערובת פיקנטית עם גרעיני דלעת וחמנייה, שומשום וקצח, פפריקה ופלפל שחור, תערובת עם בצל וסומק, תערובת עם בזיליקום, תערובת עגבניות ונענע ועוד. 13 שקלים ל-100 גרם. בבית בחוות דרך התבלינים מציעים לנו גם לצלות חריץ שלם של גבינת קממבר מכוסה בשמן זית, פלפל וענפי טימין, אחרי שעוטפים אותו בנייר אפייה, ואופים עד 8. ואז מוציאים מהתנור, פותחים את נייר האפייה ויוצקים מעל דבש ואגוזים. מתקבל קינוח מקורי.

גם חברת כרמית משווקת עכשיו מוצרי שהופכים מאפי בית למקוריים יותר. למשל בצק טרליני לתחתית של קיש גבינות וזיתים.

מותג חדש יחסית, "הגבינות של נני",  שמייבאת חברת סיימון, מציע 30 גבינות  מגורדות מצרפת, ספרד, אנגליה, וקפריסין, להקלת האפייה והבישול של סעודות החג. בין המגורדות: גאודה, צ'דר, קשקבל, וגבינה שוויצרית. החברה מעריכה ששוק הגבינות המגורדות עמד בישראל בשנת 2017 על כ-26 מיליון שקלים, מה שמוכיח את הפופולריות שלהן. כ-16 עד כ-19 שקלים ל-140 גרם. חברת NANY  בראשות השף נדב חג'ג' משווקת גם קציפת ארטישוק ופסטו להכנת קישים.

שמנת פלפלים חריפים

שמנת פלפלים חריפיםצילום: יטבתה

גבינות נני

גבינות נניצילום: סיימן

שבועות נחשב גם כחג הפסטה הלא רשמי,  ויצרניות פסטה כמו ברילה, גוזרות לקראתו קופון יפה. ברילה מייבאת מאיטליה דפי לזניה מחיטת דורום במרקם "אל דנטה" ללא צורך בבישול מקדים, 15.60-21.70 שקלים ל-500 גרם,  ומפתיעה עם ריזוטו מגרגרים של פסטה דמויי אורז.

לא יעלה על הדעת לחתום סעודה חלבית בשבועות ללא עוגה. אחת הטעימות שבאו אל פי באחרונה היא עוגת מוס של גבינת מסקרפונה בציפוי שוקולד לבן ובתוכה יש שוקולד ולרונה במילוי פרלינים, הנמכרת ברשת קפה ביגה ב-42 שקלים.

קפה גרג

קפה גרגצילום: אסף לוי

עוד קינוח חלבי שהוא כמעט חובה: גלידה. דרור אשל, מנכ"ל "הגלידות של פלדמן" מספר שהחברה שלו מרחיבה את סדרת הפרוזן יוגורט שלה למוצר מהפכני שטרם הופיע בשוק הגלידה הישראלי והעולמי: שלגון פרוזן יוגורט בציפוי שוקולד, גרנולה ואגוזי מלך. עולה 5 שקלים מחיר מומלץ ליחידה, ושווה כל שקל. בגלידות פלדמן משיקים גם לראשונה בישראל קרחוני שרבט המשלבים פירות עם חלב קוקוס, קרחוני טופי פירות, וגלידה משפחתית בטעם וניל מוקה (17 שקלים). עבור ילדים יש להם שלגונים בטעמי סוכריה עם דגמים זעירים של מכוניות מרוץ.