בכיר במפלגת נעם נגד כנפיים של קרמבו: "מעצימים את החלשים על חשבון החזקים"

יגאל כנען, מס' 3 במפלגת נועם, יוצא נגד תנועת הנוער 'הכנפיים של קרמבו', המשלבת בני נוער עם מוגבלויות. בפוסט מקומם במיוחד הוא טוען כי הם מעבירים מסרים של אנטי לאומיות ו'אנטי גבריות': "הבנים באים לידי ביטוי כבהמות משא חזקות, המרימים את הנכים וכיסאות גלגלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 22:43 יא באייר התשפ

בכיר במפלגת נעם נגד כנפיים של קרמבו: "מעצימים את החלשים על חשבון החזקים"
צילום: Hadas Parush/Flash90

יגאל כנען, מועמד מספר שלוש במפלגת נעם, מבית מדרשה של ישבת הר המור, פרסם פוסט מקומם בפייסבוק בו הוא מותח ביקורת על תנועת הנוער 'הכנפיים של קרמבו', שעוזרת לשלב נוער עם נכויות בחברה, וטען כי היא מחוברת לעמדות נוצריות ופמיניסטיות. 

כנען הסביר כי העזרה לחלש היא עמדה נוצרית ש"מקדשת את הנכה" ומאשימה את החברה: "החזק לא צריך לממש את עצמתו, אלא להתבייש בה ולהפעיל את כל רגשי אשמתו על חריגותו מהשוויון המיוחל כדי להעצים את החלש". כנען חיבר את העזרה לחלש לעמדות פמיניסטיות: "במחנות האלה הבנות הן נושאות הדגל. האמפתיה, האנושיות, החום באים לידי ביטוי ואילו הבנים מרגישים חלשים ומיותרים קצת בתכונותיהם הגבריות. אומץ, מצויינות, תחרותיות. הם אולי קצת באים לידי ביטוי כבהמות משא חזקות, המרימים את הנכים וכיסאות גלגלים". כנען מציין כי הכנפיים של קרבו זוכה למימון מהקרן החדשה לישראל וולכן משלב תכנים אנטי לאומיים "המטשטשים" את התכונות בין גברים לנשים.  

צילום: צילום מסך

בהמשך הפוסט כנען מספר כי גם אביו חולה במחלה קשה, אך הוא העדיף להסתגר עם אנשים הדומים לו ולא להשתלב בחברה וטען: "שמעתי עדויות נוספות דומות מבעלי מוגבלויות צעירים אותם דוחפים בכוח לחברה הכללית". כנען האשים כי "כמו במאבקי ה'נכים' ה'נשים' וה'סוטים' (להט"ב), יש לחשוד שלא טובת החלש לנגד עיני היזמים, אלא הם משתמשים בו כקרדום ליצירת שינוי בחברה". 

פייסבוק הורידה את הפוסט הפוגעני, אך כנען לא מצטער על הדברים הקשים שכתב ואף עומד מאחוריו. תגובתו הרשמית על הפוסט: "אין תגובה". 

צילום: צילום מסך

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן