שאל את הרב

מה הערך העצמי שלי? איך לגלות במה אני טובה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/02/17 11:27 ו בשבט התשעז

שאלה

היי.. בזמן האחרון מזה שנים אני מרגישה שאין לי משהו שאני טובה בו. אני לא בת 12 אבל זו עדיין תחושה לא פשוטה, אין לי יכולות לימודיות יותר מידי מיוחדות .די ממוצעות. וגם הכישורים החברתיים שלי לא ככ בשמיים, אני מנסה לחשוב במה אני טובה ואפילו זה לא עולה לי, אין לי משהו מיוחד שאני מסוגלת לעשות . פעם זה לא הפריע לי אבל בזמן האחרון זה די מציק..הייתי רוצה לדעת מה אתם מציעים? איך אוכל להחזיר את תחושת הערך העצמי? וזה לא עוזר לי שלפעמים אני מוקפת בבנות ממש חכמות. תודה

תשובה

[שלום לך יקרה!]


לפני הכל תבורכי על הנכונות לשאול ולהתייעץ! זה מעיד על עוצמות מיוחדות ועל רצון לגדול!
השאלה שלך נוגעת בשני עניינים האחד, איך אני מעריכה את עצמי והשני איך מתמודדים עם השוני ביני לבין חברות שלי בלי שיתעוררו הקנאה או התסכול.


[אז איך מעריכים את מי שאני?!]

לפני כל הצעה שלי אליך חשוב לי שתדעי שהתמודדות זו מעסיקה רבים. והגיבורים הם אלה שמוכנים לבקש עזרה ורוצים להשתנות לטובה. אז כבר שימי לב לנקודת החוזק הזו שלך. היכולת שלך לשאוף להתקדם, לגדול וללמוד היא יכולת מיוחדת מאוד. אז איך מעריכים ואוהבים את מי שאת? בכל אדם יש אינסוף של טוב. האתגר הוא להביט לטוב הזה, לראות אותו ולתת לו מקום. לפעמים מרוב שיפוטיות עצמית קשה לנו לראות את החוזקות שלנו ולכן צריך לזמן מצבים שיאפשרו לנו לראות את הטוב הזה. למה אני מתכוונת?


[לעשות דברים שאוהבים]

כדאי להשקיע בתחביבים, בסתם דברים שאוהבים ואפילו באיזה התנדבות לטובת הכלל. בעשייה פשוטה שמתחברת אלייך. להשקיע בציור, נגינה, ספורט, ריקוד, שירה וכ"ו, לבוא לשמח חולים בבית חולים וכ"ו.... (בטוח יש לך עוד מלא רעיונות מעולים!) באופן הזה תחשפי לכוחות שלך,ולחוזקות שלך. והמציאות תפגיש אותך עם הטוב שבך. ואולי כך תסכימי גם לאהוב את מי שאת!


[היה לי חבר היה לי אח!]

כדי להצליח לפגוש בטוב שבך כדאי להיות בחברת אנשים שנעים לך איתם. בחברת אנשים שיודעים להעריך אותך. כדי לבנות בתוכנו ביטחון עצמי והערכה עצמית בכל תחום שהוא מומלץ בתחילת הדרך להיות ליד אנשים שיחזקו אותך ולא חלילה להיפך. את יודעת מי מחזק אותך. תבלי עם מי שמשמח אותך וכך הם ישקפו כמראה את הטוב שבך.


[ועכשיו את- לעבודה!]

מעבר למסגרת שתאפשר לך לראות את הטוב שבך (הדברים שתעשי, האנשים שתהיי במחיצתם), העבודה האמיתית היא מולך, מול עצמך. להצליח להרכיב משקפיים חיוביות על עצמך, ולהעצים את הטוב שנגלה לך. אל תפחדי לפרגן לעצמך. ואם את רואה כוח שלך, עוצמה שבך- תני לה מקום. אל תתבישי ותפתחי את היכולות שלך.


[כל אחד והסיפור שלו...]
כדאי לזכור שכל אדם יש בו חוזקות משלו וחולשות משלו. לעיתים נדמה שרק לי יש חולשות ולחברה שלי יש רק חוזקות. זוהי אשליה. כל אדם יש בו חוזקות וחולשות ביחד. ודווקא השילוב ביניהם יוצר את הייחודיות של כל אחד ואחד. זה אנושי לא להצליח, זה אנושי שיהיה קשה במשהו. הקושי הוא איננו פגם אלא הזדמנות לגדול, והוא קיים בכל אדם.


[לסיום]

בשלב הראשון, מציעה לך להסכים לפגוש בטוב שבך. יש לכך מגוון דרכים. ביניהן לעשות דברים שאת אוהבת ולפגוש אנשים שמעריכים אותך. כל זה יחד עם נכונות להביט על עצמך בחיוביות ובשמחה.


זהו, יקרה. מאחלת הצלחה רבה!

כאן לעוד שאלות.

שיר


כתבות נוספות