שאל את הרב

מניין לנשים וכדו'

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 01/11/16 19:47 ל בתשרי התשעז

שאלה

ב"ה

לכבוד הרב שלום וברכה

ברצוני לשאול שאלה שנשאלתי אבל אין לי את הידע להשיב.

למה לא ראוי שאשה תניח תפילין,תקיים מניין נשים ,תרקוד עם ספר תורה

וכדו' ,אני מתכוון יותר מהפן הרעיוני ולא ההלכתי?(יש לציין שהאישה ששאלה אותי לא שאלה להתרסה חלילה והיא גם לא עושה ומשתתפת בדברים הנ"ל אבל רוצה שתהיה לה תשובה להשיב בנושא לעצמה ולאחרות)

תודה רבה על ההשקעה מזמנך שתזכה לכל טוב אמן

תשובה

שלום

תפילין- משום שד' לא ציווה, ועל כן זה אינו רצונו.
ומצד אינו מצווה ועושה בכל זאת אסורה בתפילין, מצד שצריך גוף נקי בתפילין ובאשה הדבר לא אפשרי, וכפי שנפסק בשו"ע שמוחין ביד מי שרוצה להניח.

מניין נשים- אין דבר כזה ביהדות. היהדות היא התורה שקיבלנו מסיני, שבכתב ופירושה שבע"פ, ודרשותיה בבתי דינים שבכל דור. וכיוון שאשה אינה מצטרפת למניין, אזי מניין נשים הוא שום דבר, וכולו צחוק מעבודת ד', כאילו אנו עושים דברים מצד מה שנראה לנו ולא מצד הרצון האלוקי התורני.

ריקוד עם ס"ת- לא ראוי שמי שאינה מצווה בעסק התורה תרקוד עימה, ואכן לא רקנו נשים בכל הדורות עם ס"ת. צריך אדם לומר מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי, ולא לומר מתי אעבור על מעשי אבותי שהיו פחותים ממדרגתי ח"ו. ועוד, שפרצה זו גורמת לנשים שאינן צנועות לרקוד עם ס"ת, ואין דבר מגונה מזה. בעיני ראיתי אשה בלי כיסוי ראש ועם בגד גס, רוקדת עם ס"ת. והרי זה כמו העניין הקודם- עושה רצון עצמה ולא עושה רצון בוראה.

אשה צריכה לעשות רצון ד' ממנה, שהוא מצוות שאין הזמן גרמן, ומצוות ל"ת.
ועיקר הכל- בניין הבית, שהוא יסוד האומה, בגידול בנים ובנות חכמים ונבונים, אוהבי ד' יראי אלוקים, המאירים את העולם בתורה ומעש"ט. הנשים הצדיקות בישראל הן עמוד התווך של בניין הקודש בעם, אשריהן ואשרי חלקן.

כל טוב

כתבות נוספות