שאל את הרב

חולצה עם הדפס לא צנוע - איך להגיב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/09/16 17:48 טו באלול התשעו

שאלה

שלום!

לצערי הרב, אחד מבני המשפחה שלי לובש חולצה עם דפוס בוטה וממש לא צנוע!!

האם מבחינה הלכתית - מוסרית מותר לי להשליך את החולצה לפח או להעלים אותה איכשהו?.. הדפוס שעל החולצה עושה לי בחילה ואני מבויישת עד עמקי נשמתי שהוא לובש אותה בפומבי, ללא בושה!!

אם התשובה היא כן - מה אעשה אם יישאל להיכן נעלמה החולצה?

תודה רבה ואשמח לתשובה מהירה ככל שניתן. אתם עושים חסד עצום להמון בני נוער ואנשים יהודים!! אשריכם:)

תשובה

שלום וברכה!


כל הכבוד לך על הרצון הטוב, ועל הרגישות לעניין הצניעות. זה מאוד לא נעים להסתובב ליד דפוס כזה, ויותר לא נעים לדעת שמישהו קרוב אלייך בוחר ללכת עם חולצה כזאת.

השאלה היא מה עושים עכשיו.. הרצון שהוא לא ילבש את החולצה הזאת הוא נכון וחיובי! וכדי להשיג את המטרה הזאת צריך לחשוב איך עושים את זה נכון.

תנסי לחשוב, נניח ואת מעלימה לו את החולצה- איך הוא יגיב? הוא יכעס? ייעלב? מה זה יעשה לקשר ביניכם?

שאלה נוספת היא מול עצמך (כמו שאת בעצמך שאלת)- מה תגידי לו אם הוא יישאל? איך תסבירי את מה שעשית?

לפעמים אנחנו מאוד רוצים להשיג מטרה מסויימת- שהיא מאוד טובה. אבל בדרך אנחנו יכולים לפעול בדרכים שנראות לנו הכי מהירות וזמינות, ושככה הבעיה תפתר (הרי אם תזרקי את החולצה היא לא תהיה יותר..), אבל בדרך מפספסים את המטרה שרצינו להשיג.

לכן כדאי לחשוב על דרכים חלופיות שיגרמו לו להבין שהחולצה לא מתאימה ללבישה.

אולי כדאי לשתף את אמא בתחושות שלך ולבקש ממנה לדבר איתו? או לנסות אפילו לגשת אליו בעצמך, ולהסביר לו את התחושות שלך- מה את מרגישה כלפי החולצה הזאת- שההדפס לא נעים, מבייש אותך, ושבאמת אכפת לך ממנו ואת חושבת שלא נכון שהוא ילך עם החולצה הזאת.

"כמים הפנים לפנים- כן לב האדם לאדם" (משלי)- ככל שאת תבואי בלב יותר פתוח ותדברי מתוך המקום של מה שאת מרגישה ושרוצה את טובתו, ככה בע"ה יפתח לו הלב גם להקשיב למה שאת אומרת.

והכי חשוב- לשמור טוב טוב על הרצון הזה לצניעות וקדושה, ולדעת שגם למעשים שלנו מול עצמנו יש השפעה על הסביבה. תחזקי את הרצון הזה בעצמך, תלמדי, תעמיקי, ובע"ה ההשפעה שלך גם תצא החוצה.

אשרייך ובהצלחה גדולה!!

נעמה

כתבות נוספות