שאל את הרב

בעיה משפחתית

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 03/08/16 11:18 כח בתמוז התשעו

שאלה

שלום,

אני נשואה כבר כמעט 10 חודשים, ויש בעיה אחת שחוזרת על עצמה כל הזמן.

מכיוון שבעלי החליט לנתק את הקשר עם הוריו אחרי החתונה (הם פגעו באמון שלו והוא החליט לא להגיע אליהם יותר) עשינו את כל השבתות אצל ההורים שלי, ולאחרונה התחלנו לעשות שבתות לבד מדי פעם.

בשבתות אצל ההורים שלי מגיעה לפעמים גם אחותי הנשואה עם שני ילדיה הקטנים.

לפעמים בעלי לא כל כך מסתדר עם בעלה של אחותי, דבר שגורם למתח מסוים, והילדים מרעישים מוקדם בבוקר, ולפעמים גורמים להפרעה בשינה של בעלי. יצא שתמיד אחרי שבת כזו אני ובעלי רבים, כי הוא אומר לי שהוא לא רוצה לעשות שבת אצל ההורים שלי כשאחותי שם.

הדבר הזה גורם לי כאב עצום וגם להוריי, כיוון ששבת זה הזמן היחיד של כולנו להיות ביחד. באתי לקראת בעלי ואמרתי לו שנצמצם שבתות של כולנו ביחד, הוא אומר שאני לא "עושה לו טובה" ושזה בשביל שנינו. הוא בכלל לא חושב שהוא עושה משהו לא בסדר. הכל בגלל שקשה לו קצת רעש.

אני ממש עצובה מהעניין הזה, מרגישה שהרגשות השליליים של בעלי גורמים לי ריחוק ממנו, אני מרגישה שאני נאלצת להתרחק מהמשפחה שלי בשבתות, ובמיוחד מהאחיינים שלי שאני מאוד מאוד אוהבת.

מה אפשר לעשות? בעלי חושב שכשמשהו לא טוב, פשוט מנתקים אותו, כמו שהוא עשה עם המשפחה שלו. אני לא מוכנה שיהיה דבר כזה במשפחה שלי, וגם ההורים שלי לא יכולים לשאת דבר כזה אצלנו במשפחה.

התחלתי ממש לשנוא את השבתות בגלל המתח שמביאה איתה כל שבת.

יש פתרון לדבר כזה?

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

בודאי שיש אפשרות לעזור במקרה כזה, אלא שהדבר כנראה עמוק יותר וצריך טיפול מקצועי. יתכן על ידי רב שהוא גם יועץ נשואין או רק יועץ נשואין. יש לפנות ביחד ליעוץ בנושא, נראה שהשבתות הן רק סימפטום, כדאי וצריך לטפל בהקדם ביחד תוך כדי עזרה מאנשים מקצועיים. בכל עיר ושכונה אפשר למצוא מטפלים מומחים.


חודש החמישי לששון ולשמחה
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות